Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag håller på att plocka ihop utrustning för att köra Dubstep/DnB live!

Jag tycker det viktigaste (efter musiken såklart) är att ljuset är snyggt och att det samspelar bra med musiken. Effekter och dyl.

Jag har därför tänkt köpa appen Lemur till min iPad för att kontrollera detta. För att kunna använda Lemur till att styra en ljusshow så måste jag koppla in en MIDI-hårdvara i min iPad. Jag vet att det funkar över WiFi men jag har erfarenhet av fördröjningen som blir och vill därför inte ens fundera på detta.

Min fråga är nu, finns det någon enhet för att ansluta MIDI till iPad som LADDAR min iPad medans den är inkopplad? Vill inte stå på en spelning och upptäcka att iPaden snart dör, bara för att skärmen är så stor och hela tiden ska vara igång under framträdandet..

Hoppas någon har lite bra ideér 🙂

Tar även gärna emot feedback på Lemur för iOS om någon har testat detta 🙂

Annons
  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.