Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

NÀr jag anvÀnder auto arranger och pedal med samtliga instrument i LASS 1.5 sÄ funkar bara pedalen ibland och ibland inte. Dvs nÀr jag hÄller ner ett ackord och trycker pedalen sÄ tar det stopp precis som om jag inte har pedalen nedtryckt, nÀr jag slÀpper med handen. VÀldigt irriterande och verkar vara en bugg om jag inte missat nÄgot? Har inte problemet med nÄgra andra samplingar.

NÄgon som vet vad det kan bero pÄ? Det gör det alltsÄ omöjligt att anvÀnda auto arranger alls :/, pÄ ett smidigt sÀtt iaf.

Redigerat av SirThoms
Annons
Postat (redigerat)

HÀr Àr bild pÄ vad jag menar. Det dÀr hÀnder alltsÄ ibland, och ibland inte. Bilden Àr tagen frÄn LASS hemsida, sjÀlv anvÀnder jag logic.

post-12788-0-95335700-1326650302_thumb.jpg

Redigerat av SirThoms
Postat

Ett till exempel. Det hÀr felet blir nÀr jag spelar med LASS 1.5 i senaste kontakt 5. NÀr jag laddar in t.ex piano och spelar samma sak fungerar det som vanligt, utan problem.

Extremt frustrerande, förstÄr inte vad som Àr fel med LASS. Har inte Àndrat nÄgon instÀllning för LASS heller.

NÄgon som kan komma pÄ vad som Àr fel???

post-12788-0-02924500-1326652586_thumb.jpg

Postat (redigerat)

Skumt problem. FörstÄr din frustration. Vet inte vad det kan vara, provat höja instrumentets Voice limit? Kanske den som stÀller till det.

För den hugger ju av toner om den Àr för lÄg nÀr man spelar mÄnga toner.

Har du provat frĂ„ga deras forum pĂ„ soundsonline.com? Är ju dĂ€r alla anvĂ€ndare av East WestÂŽs produkter hĂ€nger.

Sen finns ju supporten om du inte fĂ„r svar varken hĂ€r eller dĂ€r. 🙂

Lycka till, hoppas det löser sig för dig.

Mvh

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Tack för svar, nej det Àr inte voice limit, blir sÄ med bara en ton ocksÄ. AngÄende forumet sÄ Àr inte LA scoring strings dÀrifrÄn =)

Redigerat av SirThoms
Postat (redigerat)

Hittade vart problemet lÄg. Det Àr en bugg nÀr jag trycker pÄ pedalen samtidigt som jag anvÀnder modwheel. LÄter jag modwheel vara och bara har pedalen nere, sÄ funkar det som vanligt. Skumt att ingen annan verkar ha mÀrkt av det.

Skönt att ha hittat vart felet lĂ„g hur som helst, sĂ„ fĂ„r man vĂ€l hoppas pĂ„ en uppdatering, kan ju knappast bara vara jag som anvĂ€nder modwheel samtidigt som pedalen, eller? 😛

Redigerat av SirThoms
Postat

Sorry, haha blandade ju ihop. TĂ€nkte ju sĂ„klart pĂ„ Hollywood strings. 😛 Pratade i nattmössen.

Va gött att du hittade felet! 😄 Kom pĂ„ att jag faktiskt haft liknande problem nĂ€r jag anvĂ€nt mitt mod wheel, varför tĂ€nkte jag inte pĂ„ det.

Postat
😄 SĂ„ kan det bli. Skönt att höra att du haft liknande problem med, slippa vara sjĂ€lv om problem för en gĂ„ngs skull 😉 (mina skumma problem dĂ„)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.