Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

När jag använder auto arranger och pedal med samtliga instrument i LASS 1.5 så funkar bara pedalen ibland och ibland inte. Dvs när jag håller ner ett ackord och trycker pedalen så tar det stopp precis som om jag inte har pedalen nedtryckt, när jag släpper med handen. Väldigt irriterande och verkar vara en bugg om jag inte missat något? Har inte problemet med några andra samplingar.

Någon som vet vad det kan bero på? Det gör det alltså omöjligt att använda auto arranger alls :/, på ett smidigt sätt iaf.

Redigerat av SirThoms
Annons
Postat (redigerat)

Här är bild på vad jag menar. Det där händer alltså ibland, och ibland inte. Bilden är tagen från LASS hemsida, själv använder jag logic.

post-12788-0-95335700-1326650302_thumb.jpg

Redigerat av SirThoms
Postat

Ett till exempel. Det här felet blir när jag spelar med LASS 1.5 i senaste kontakt 5. När jag laddar in t.ex piano och spelar samma sak fungerar det som vanligt, utan problem.

Extremt frustrerande, förstår inte vad som är fel med LASS. Har inte ändrat någon inställning för LASS heller.

Någon som kan komma på vad som är fel???

post-12788-0-02924500-1326652586_thumb.jpg

Postat (redigerat)

Skumt problem. Förstår din frustration. Vet inte vad det kan vara, provat höja instrumentets Voice limit? Kanske den som ställer till det.

För den hugger ju av toner om den är för låg när man spelar många toner.

Har du provat fråga deras forum på soundsonline.com? Är ju där alla användare av East West´s produkter hänger.

Sen finns ju supporten om du inte får svar varken här eller där. 🙂

Lycka till, hoppas det löser sig för dig.

Mvh

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Tack för svar, nej det är inte voice limit, blir så med bara en ton också. Angående forumet så är inte LA scoring strings därifrån =)

Redigerat av SirThoms
Postat (redigerat)

Hittade vart problemet låg. Det är en bugg när jag trycker på pedalen samtidigt som jag använder modwheel. Låter jag modwheel vara och bara har pedalen nere, så funkar det som vanligt. Skumt att ingen annan verkar ha märkt av det.

Skönt att ha hittat vart felet låg hur som helst, så får man väl hoppas på en uppdatering, kan ju knappast bara vara jag som använder modwheel samtidigt som pedalen, eller? 😛

Redigerat av SirThoms
Postat

Sorry, haha blandade ju ihop. Tänkte ju såklart på Hollywood strings. 😛 Pratade i nattmössen.

Va gött att du hittade felet! 😄 Kom på att jag faktiskt haft liknande problem när jag använt mitt mod wheel, varför tänkte jag inte på det.

Postat
😄 Så kan det bli. Skönt att höra att du haft liknande problem med, slippa vara själv om problem för en gångs skull 😉 (mina skumma problem då)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.