maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 dags att lägga allt skitsnack om musik åt sidan och snacka MOPPE
osiris Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) En sån här hade jag. Puch Dakota. Respekt 🙂 Redigerat 23 februari 2005 av osiris
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 En sån här hade jag. Puch Dakota. Respekt 🙂 respkt. äntligen nån som fattat grejen, osiris. Hoppas det dyker upp nån som berättar om sin DT så jag kan få ta igen alla mindervärdeskomplex sen högstadiet. Nu när man fått muskler.
osiris Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Moppe är fan det mest ultimata färdmedlet tycker jag. Helt fantastiskt 🙂 Ta moppen ner till badplatsen, ragga lite brudar. Skjutsa folk hit och dit. Ingen hjälm, vinden blåser i håret. Det går så där lagom fort. Men det låter som det går i 180 🙂
Neosus Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) En liknande denna hade jag men med vit tank, vita skärmar med shackrutor och handväxlad (2 växlar). -73:a. Orginalfärgen var blå.... Coolt va? 😎 Redigerat 23 februari 2005 av Grahn
Vallhagen Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Äsch... jag vet inte hur man länkar in bilder. Men Zûndapp KS50 av 70-talssnitt, åkte man ju omkring på när det begav sig! Redigerat 23 februari 2005 av Vallhagen
®offe Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Zündapp KS125:a med bågekort när jag fyllde sexton, 1975. Kung? Nänä, DUBBELKUNG! Dessutom hade min körkortslöse polare tjackat en EPA som vi var ute och raggade med när det regnade..... nostalgi 😎
drum kid (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 😎 ska typ få en eu-mopen scoter x50 🙁
hackeman Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Zündapp leder tråden?! 🙁 Jag hade oxå Zündapp.. en KS50 trimmad med 9 hästars cylinder. Brrrrrooomm.... swoosch, tyckte man. Men tröttnade ganska snabbt... synthar och snygga tjejer var roligare. De andra bönderna i den lilla hålan skippade syntharna och försökte istället kombinera trimmade moppar o snygga tjejer i flera år därefter... vissa så länge som 15 år senare, visade det sig vid en skolklass-reunion. 😎
tomazopantera Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Grahn / Cool. Har haft en exakt likadan med huskvarnamotor och allt.... men den måste varit äldre än -73 eller hur? Hackeman / Zlödapp leder tråden? Men det kan väl ändå inte stämma... Redigerat 23 februari 2005 av tomazopantera
Neosus Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Grahn / Cool.Har haft en exakt likadan med huskvarnamotor och allt.... men den måste varit äldre än -73 eller hur? Hackeman / Zlödapp leder tråden? Men det kan väl ändå inte stämma... Jo det är möjligt. Tror att jag hade en sach motor på min. Kommer inte ihåg. 67-68 kanske ligger närmare sanningen 😕 Kommer inte ihåg vad jag hade. 🙂
Rapid Wanker Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Jepp, Zündapp KS50 rular. Fan vad nostalgisk man blir. Jag kan nästan känna smaken av vinternatten där man tröskade fram genom två dec snö, med tjejen bakpå och styret laddat med ölkassar. Det där var ju själva essensen av frihet 😎
Egghuvud Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Målgruppen för moppar är väl 14-16 samt 55+. Hade en "hossebannare" själv typ Fram king http://www.veteranmopeder.com/moped696.htm Var jag kungen? rätt svar är naturligtvis nej. Moppar suger.
hackeman Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Målgruppen för moppar är väl 14-16 samt 55+.Hade en "hossebannare" själv typ Fram king http://www.veteranmopeder.com/moped696.htm Var jag kungen? rätt svar är naturligtvis nej. Moppar suger. Inte trodde jag att du var så gammal?! Och så.. ehh.. bastant?! 😆
Egghuvud Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Målgruppen för moppar är väl 14-16 samt 55+.Hade en "hossebannare" själv typ Fram king http://www.veteranmopeder.com/moped696.htm Var jag kungen? rätt svar är naturligtvis nej. Moppar suger. Inte trodde jag att du var så gammal?! Och så.. ehh.. bastant?! 😄 Mannen på bilden är bara ett montage och har ingenting med innehållet i inlägget eller egghuvudet att göra.
Henke Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Jag hade en svart/röd Yamaha FS-1. Men vad har hänt med dagens ungdom? Alla kör ju numera omkring på nya och glänsande, men icke desto mindre töntiga, eu-moppar...
Vallhagen Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 ... nya och glänsande, men icke desto mindre töntiga, eu-moppar... Måste bara hålla med! Svindyra och fullständigt karraktärslösa åkdon! Slynglar!
Nossloh Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Är den här mopped bra? http://www.onzza.com/indexoo.html http://www.onzza.com/images/mopedmc/knallert/knallert.jpg Kostar under 6000 :- vid köp av 4 stycken.
brojd Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Själv körde man en REX med victoriamotor årsmodell 65. Så satt man och körde i många mil och skruvade på bränslemunstycket för lite extra krut.... kunde nå hiskeliga 45 km/h i nedförsbacke och medvind utan trim! DET mina herrar är respekt! 😄
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Är den här mopped bra? http://www.onzza.com/indexoo.html http://www.onzza.com/images/mopedmc/knallert/knallert.jpg Kostar under 6000 :- vid köp av 4 stycken. vilken fancy fancy hoj. Du skulle ha blivit lynchad om du kom och tänkte hänga vid kiosken med den. leta upp en gammal gubbmoppe och plugga ur, dreva och kör på flygplansbränsle istället. mycket cooolare.
hackeman Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Målgruppen för moppar är väl 14-16 samt 55+.Hade en "hossebannare" själv typ Fram king http://www.veteranmopeder.com/moped696.htm Var jag kungen? rätt svar är naturligtvis nej. Moppar suger. Inte trodde jag att du var så gammal?! Och så.. ehh.. bastant?! Mannen på bilden är bara ett montage och har ingenting med innehållet i inlägget eller egghuvudet att göra. I bet you say that to all the girls... 🥰
android Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Oooh.... Var bara tvungen att kolla om jag kunde hitta en bild på nåt som liknade min gamla moppe, och kolla här: Precis så såg den ut, orange och fin! Lite mer sliten var den nog iofs.... Men den gick i dryga 50km/h utan att va trimmad. Kan dock tillägga att den inte gick hem lika bra hos brudarna som dom nya MT5 och DT som dom tuffa grabbarna hade...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Kan dock tillägga att den inte gick hem lika bra hos brudarna som dom nya MT5 och DT som dom tuffa grabbarna hade... exakt. jävla shiny metal DT-töntar. fick alla brudar, var coolast, åkte snabbast, var snyggast..
brojd Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Kan dock tillägga att den inte gick hem lika bra hos brudarna som dom nya MT5 och DT som dom tuffa grabbarna hade... exakt. jävla shiny metal DT-töntar. fick alla brudar, var coolast, åkte snabbast, var snyggast.. De kan omöjligt ha varit snyggare än din armhåla!
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Kan dock tillägga att den inte gick hem lika bra hos brudarna som dom nya MT5 och DT som dom tuffa grabbarna hade... exakt. jävla shiny metal DT-töntar. fick alla brudar, var coolast, åkte snabbast, var snyggast.. De kan omöjligt ha varit snyggare än din armhåla! min armhåla har helskägg. de hade moppemusche, högstadietjejmagnet nummer ett.
Egghuvud Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Är besviken på att ingen frågade vad en "hossebannare" är för något, men det kanske är common knowledge. Hacke vet nog men ni andra?
android Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Trodde att det bara var vad man kallade moppen på bilden.... Vad är det då?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Är besviken på att ingen frågade vad en "hossebannare" är för något, men det kanske är common knowledge. Hacke vet nog men ni andra? klart vi vet. hade en enpetars hosse, fastän jag inte är skåning
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.