nurfen Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Jag sitter och filurar på ett stycke musik här, men det enda jag har att lyssna i är hörlurar så jag tänkte be er lyssna hur det låter i högtalare. Det är ju ganska stor skillnad.. Jag tror jag börjar bli "hemblind", jag vet inte längre vad som låter bra och vad som låter dåligt 🙂 Säg vad ni tycker, rakt uppåner. Tack! Ladda hem klippet Your browser does not support the HTML5 audio tag (ca 600 kb, 24 sekunder, MP3 @ 192 kbps). Redigerat 23 februari 2005 av nurfen
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 gitarren för långt panorerad åt vänster. skitsnygga harmisar, men paden är lite 90tal. skitbra litet yl. annars bra, fortsätt marsch pannkaka!
nurfen Postat 23 februari 2005 Trådstartare Postat 23 februari 2005 Tack för svaret! Gitarren tänkte jag på själv, det var lite väl.. Stråkarna är väldigt temporära, jag försöker hitta antingen en fiol eller något liknande som är BRA samplat, men det går inte så vidare bra - om någon kan tipsa om någon samplings-CD (som man även kan provlyssna innan man köper) så är det väldigt välkommet! Inga fler som har åsikter om klippet?
djonas Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Skön ljudbild, lite porrigt nästan. 🙂 Får lite je´taime känslor över låten, du vet den där franska låten. Trummorna gillar jag , vad är det för plugg du använder? Om jag skulle gjort en sån här låt skulle jag spelat in två ackeguror, panorerat dem fullt åt varsitt håll och sen lagt stråkmelodin i mitten. Prova detta du får grym varmljudbild. 😕 Mvh / djonas
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Tack för svaret! Gitarren tänkte jag på själv, det var lite väl.. Stråkarna är väldigt temporära, jag försöker hitta antingen en fiol eller något liknande som är BRA samplat kanske synful orchestra? finns en 30-dagars demo man hinner rätt mycket med på http://www.synful.com/ EDIT: det är inga samplingar, utan en vsti-plugin. Jag har hört en del som gjort bra grejer med dem, andra tycker att de suger. testa. Redigerat 23 februari 2005 av maxmaxmax
nurfen Postat 23 februari 2005 Trådstartare Postat 23 februari 2005 djonas: Jag har inte hört "Je T'Aime", men om du säger det så 😆 Jag ska testa lite olika panoreringar, men jag har inte hunnit än. Började på detta projektet idag. Trummorna är Drumkit from Hell Superior. maxmaxmax: Tack för tipset, ska kolla upp Synful!
mickel Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Får lite je´taime känslor över låten, du vet den där franska låten. Trummorna gillar jag , vad är det för plugg du använder?Mvh / djonas Ha! Je Taime. Kanon tycker jag. Längtar efter hela låten.
Egghuvud Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 gitarren för långt panorerad åt vänster. skitsnygga harmisar, men paden är lite 90tal. skitbra litet yl. annars bra, fortsätt marsch pannkaka! Kunde inte sagt det bättre. Håller med oreserverat.
Midori Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Skön ljudbild, lite porrigt nästan. 😄Får lite je´taime känslor över låten, du vet den där franska låten. Trummorna gillar jag , vad är det för plugg du använder? Om jag skulle gjort en sån här låt skulle jag spelat in två ackeguror, panorerat dem fullt åt varsitt håll och sen lagt stråkmelodin i mitten. Prova detta du får grym varmljudbild. 😉 Mvh / djonas heheh porrig eey 😉
lavrell Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Kan bara hålla med Djonas om dubbning av gitarr osv. Skitskön stämning i låten, riktigt prydligt och kan passa grymt bra med en sångare i stil med sångaren i Coldplay 😉 bra jobbat och fortsätt pilla =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.