Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Jag gillar att kolla på andra gitarrister och vad de kör med för prylar, deras inställningar och läsa om hur de gör osv. Ibland brukar jag även testa deras inställningar för att se hur de låter om de kör på samma stärkare och gitarr som jag. Men jag blir galen på detta med klockan. Ibland verkar det som om man anger att kl 12 är rakt upp, 1 till höger och 11 till vänster, medans man ibland verkar vända det upp och ner, så att klockan 6 blir rakt upp och klockan 7 till höger och 5 till vänster.

Hur vet man när vilken används? Varför finns det inte en standard?

Man kan ju bli galen för mindre 🙂

MVH

Anders

Annons
Postat

Det kan ju bero på hur man stoppat dit rattarna. 😉

Jag skulle nog vilja påstå att "standard" är som du sade från början: 12 rakt upp.

Hur vet man när vilken används? Hmm..ja, det är en bra fråga som jag tyvär inte har en aning om.

Inte så värst hjälpsamt svar från min sida...... 😊

Postat

Visst är det irriterande. Logiskt så är ju 12 rakt upp som du säger. Och om de använder siffran sex så kan man ju tolka då att det är rakt upp då också. Men om varken tolv elelr sex används så blir det problematiskt.

MVH

Änders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.