Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Letade runt lite på forumet efter någon liknande tråd men hittade ingen.. Men den kanske redan finns bara att jag missat!

Tänkte att vi annars kunde ha en tråd för musik som spelas ur högtalarna just nu. Tänkte att det kan vara en bra inspirations- och tipskälla! 😉

Just nu lyssnar jag på Andy Stott och låten New Ground. Elektroniskt flum! 😉

http://www.youtube.com/watch?v=0U3oGO3jVpI

Annons
Postat

Hittade denna igår... Riktigt bra!

Postat

Bara för att det är fredag eftermiddag, dags att gå hem från jobbet, partynerverna kittlar och jag har haft jävligt mycket kul i samband med den här låten:

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Här är en låt av henber77 och låten spelades in efter att henber77 endast spelat gitarr i några månader. Henber77 kommer att släppa ett album sommaren 2012

Redigerat av Henber77
Postat

Bandet The Bronx (från Los Angeles...) spelar rockig punk som är helt ok:

http://www.youtube.com/watch?v=rbjqedslBpg

Då de blev ombedda att göra en akustisk spelning gjorde de inte som andra och bara spelade sina vanliga låtar fast akustiskt. I stället bytte de stil helt till mariachi och har sedan dess släppt två mariachi-plattor där de kallar sig Mariachi El Bronx

http://www.youtube.com/watch?v=nKZbj_DP6Yo

Postat

Jag vet inte om det är någon som egentligen lyssnar igenom låtarna, men den här lyssnar jag på just nu, en onsdagsförmiddag vid 10:30, när jag sitter och bygger försäkringssystem:

persuader (oregistrerad)
Postat

Uppptäckte Bulletproof Tiger från Canada för ett par dgr sedan

sätter sprätt på mina öron

Postat

Ursäkta drivkraft men här har du grejorna med nästan samma titel, denna platta hör definitivt till en av världshistoriens bästa; Heaven and Hell m. Black Sabbath, jag tokdiggar den fortfarande som nu fast det var 1982 den dök up haha,m gick varm i lumpen också 1984:

Postat

Med all respekt för dina preferenser Florian, jag är inget Black Sabbath fan alls. 🙂

Självklart uppskattar jag de uppenbara klassikerna för vad de är. Stycket du lagt upp här har jag faktiskt aldrig hört tidigare.

Fridens

Postat

Med all respekt för dina preferenser Florian, jag är inget Black Sabbath fan alls. 🙂

Självklart uppskattar jag de uppenbara klassikerna för vad de är. Stycket du lagt upp här har jag faktiskt aldrig hört tidigare.

Fridens

Med all respekt för dina med :-)

Viis elektronika och blipp är störtskön medans annan inte, samma med allt för tusan, det finns vissa guldkorn, fridens liljor på dig med***

Postat

Trevlig tråd.

Lite smygreklam. Jag sitter här och lyssnar på min egna låt sådär lagom egocentriskt.

Bra låt, en förutsättning för att göra musik är att gilla det man gör annars kan man lägga ner. Så med andra ord det är inte egocentriskt att lyssna på sin egen musik 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.