Jump to content
Annons

Byta mickar på Les Paul

evilrocker

Recommended Posts

Söker nya mickar till min Gibson lp traditional, det sitter 57 classic i nu och jag skulle vilja ha något

lite mindre basigt och lite mer output. Någon som har förslag? Har mailat lite med WCR om wcr filmore och den

ska tydligen vara det jag är ute efter. Dock bör jag byta potarna också men det finns kit med prewired.

Kör vi en Marshall JMP 100w -79 + 4x12 1960. Och spelar mest rock, hårdrock, punk.

Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle satt på en Dimarzio super distortion. Det är inget super distortion från den, men mer diskant o lite mer ut.

Kolin

Aldrig provat dimarzio faktiskt, fått för mig att det är mer metal? duncan har jag haft tidigare, distortion tror jag hade, för mycket surr vad jag minns.

Dela på andra sajter

Polarn som är en överjävligt säker gitarrist satte på en Super distorsion på sin Les Paul (stallet) för länge sen, han ångrar det djupt. Mkt surrdist, ingen vidare strängton eller häng. Så tänk dig för noga... Varför inte nån av Gibsons egna 490 eller vad de heter vid stallet?

Dela på andra sajter

498T funkar bra för rock, hårdrock, punk.

Hur är den micken egentligen? Jag har ju 500t i Classicen och den är lite för tunn och skrikig ibland. Kanske är 498 mer som burstbucker

fast lite mer gain eller?

P90 är väl rätt så punkiga de med? Neil Young kör med en sån vid halsen och en humbucker av nån sort vid stallet. Han har ofta mkt vrålande ljud.

Hade precis en LP jr med P-90 men det var för flabbigt och grötigt ljud, sen brummar skiten också.

Fast testade en vanlig LP med p90 och det lät mycket bättre, kanske e plankans fel?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.