k.man Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 Musikbörsen kommer snart att ha UF klaviatur i sitt sortiment! Se bild: http://www.cme-pro.com/images/big-UF5.jpg Aluminiumchassi After Touch Semivägda eller vägda tangenter Breath Control (för blåsinstrument) Programmeringsbara knappar och reglage Priset börjar på 2000(!) för 49 tangentersversionen. Nu undrar jag. Vad är haken? Läs mer på: http://www.fitzpatrick.se/uf.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 Jo, det kan man ju faktiskt fundera på... Ful design kanske...? 😉 Fast allvarligt talat tycker jag nästan att de är rätt så coola. 2000kr för ett klaviatur med aftertouch + en massa rattar låter ju sjukt billigt! Är lite småsugen på UF8, om det nu inte blir för dyrt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 Spännande.... UF FireWire Expansion - 2 Högkvalitets 24bit/192kHz line ingångar - 2 Högkvalitets 24bit/192kHz line utgångar - 1 Mik ingång med professionell preamp - 1 IEEE1394 firewire interface - 1 S/PDIF digital I/O - 2 högkvalitets hörlurs-utgångar - 1 hörlur volym-kontroll - 1 MIDI OUT port - 1 MIDI IN port - 1 MIDI THRU port Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k.man Postat 23 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2005 ja den ser ju rätt skrikig ut... uf8:ans rekommenderade pris är $599 * 7 = ca 4200 kr vad kan ljudkortsexpansionen kosta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 (redigerat) Vrålsnygg. Någon form av 80talsdesign (för de som är känsliga, läs 80tals scifi) i läckra starka färger helt i min smak! 😉 synd att plånboken ekar... Den verkar inte dum alls faktiskt. Redigerat 24 februari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 det där ser ju lovande ut.. för ynka 2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 uf8:ans rekommenderade pris är $599 * 7 = ca 4200 kr Men sen kommer väl moms på det också...? 4200*1,25 = 5250kr Men det är väl ändå inte alls så farligt om man jämför med andra fullstora klaviaturer med rattar och aftertouch... Hoppas att tangenterna känns schyssta också bara, så att det inte är där de snålat för att få ner priset... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 De såg ju ganska spännande ut måste jag erkänna! Men reglarna/potarna är inte motoriserade antar jag? Hoppas de dyker upp i nån affär snart så man får testa känslan i klaviaturen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 (redigerat) Ser lite grann ut som en yamaha motif på syra... Jag gillar den! ......synd bara att jag inte har någon som helst nytta av en midiklav. annars hade det varit ett självklart köp. Redigerat 24 februari 2005 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 Kan tillägga att det är Fitzpatrick som plockar in dom till Sverige och de har lovat oss ett testexemplar så fort det bara går. Så stay tuned! /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 Kan tillägga att det är Fitzpatrick som plockar in dom till Sverige och de har lovat oss ett testexemplar så fort det bara går. Så stay tuned! Snälla, snälla, snälla!!! Kan ni inte se till att testa både de vanliga och pianotangenterna (alltså UF5/6/7 OCH UF8)!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tryff Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 Behövs verkligen alla rattar och spakar? Vi går ju mer och mer mot att ratta i mjukvara? Använder själv aldrig knapparna på keyboarden..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 Behövs verkligen alla rattar och spakar? Vi går ju mer och mer mot att ratta i mjukvara? Använder själv aldrig knapparna på keyboarden..... Jamen, det är väl till för att man ska slippa sitta och pilla med musen, utan istället kunna skruva på grejerna i mjukvaran som "på riktigt". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 24 februari 2005 Dela Postat 24 februari 2005 Behövs verkligen alla rattar och spakar? Vi går ju mer och mer mot att ratta i mjukvara? Använder själv aldrig knapparna på keyboarden..... Masterkeyboard som styr flera rack/mjukvarusynthar i tex. en livesituation. Det är inte alla som sitter hemma och petar på datorn för sig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.