Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tänk om EVH var lika bra på att skriva låtar som på att spela gitarr...

Ja faktiskt... det var väl kanske inte den vassaste man hört. Kanske växer?

Hur som helst så var det porriga trummor 😉

Postat

oj oj.. så david är tillbaka! 😳

jag tycker van halen ska ha ett luftigt sound annars funkar de inte

om de skulle släppa in lite luft i mixen skulle detta lätt kunna platsa bland forna guldkorn

men som det låter nu blir det ett magplask (enligt mig)

kul att david är tebax iaf 🙂

Postat

Lurigt. För djupa baskaggar, rätt frontfigur, gitarrlixen är lika tajta som nånsin. Skitsnyggt fraserad brygga. Lets do it the old way boys.

Men njae

Näe.

Nä, det funkar inte för mig. Åtminstone inte idag.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Tja, vad förväntar man sig från ett band som släppte debuten för över 30 år sen? Kan aldrig bli samma igen. Lät helt ok men inget mer. Men har å andra sidan inte varit något större fan. Men lät ändå bättre än skiten de spottat ur sig de senare åren. Men David är grym sångare. Gjorde några riktigt bra soloplattor.

Postat

Videon känns mer som ett studentprojekt än ett proffsjobb. Kan det vara så att VH ställde upp med en b-låt för några studenter snarare än ett potentiellt singelspår? Låten var i mina öron inget vidare. Jag lyssnade dock på låg volym med ett litet uppspelningsförnster. Kan detta vara det någon kallade "polerad bajskorv" i en annan tråd?

Postat

Shit, en del som tycker att KISS borde lägga ner, hehe...såna där "moves" i en friidrottsfrisyr, fy, fan jag får ont! 😲

Låten är helt ok, tror man lyssnar en gång till sedan är den glömd.

Mera svampfrillor åt folket!

• 5 veckor senare...
Postat (redigerat)

Låten... eller är det ens en låt? Mixen lät skit. Trummorna saknade punch, överprocessade röster, saggigt och gubbigt tempo, nä, det lät skit. värdelöst till en början. positivt var gitarren, drivet, och gitarrsolot. annars blev jag mest bara jävligt ledsen av detta. jag må vara en jävla fitta, men det är så jag känner.

Redigerat av Martin
Postat

Efter att ha lyssnat några gånger så kan jag konstatera att det endast egentligen är bryggan som jag tycker är riktigt bra, refrängen däremot är riktigt trist.

Har alltid tyckt att Eddie varit en av dem absolut bästa kompgitarristerna och endast en lagom rolig sologitarrist faktiskt.

Sen kunde David ha skippat det där hårpluggstrasslet och rakat skallen istället...mycket coolare! 😄

Postat (redigerat)

Ja det är du 😄

Ja och det är jag stolt över! på detta vis slipper jag knulla så mycket för att bli nöjd. fast man knullar ju gärna lite extra ändå.

Redigerat av Martin
Postat (redigerat)

Dom dansar inte, dom försöker. Eller jo, några dansa. men inte alla. fan vad dryg jag låter, ska skita i den här tråden nu, jag är bara en neggo-fitta, jag ska inte förstöra mer än jag redan gjort... fyfan vilken fitta jag är. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARH!

de går att sitta och klaga som en jävla fitta men att resa sig upp och gå. det är kukens melodi.

Redigerat av Martin
Postat

Dom dansar inte, dom försöker. Eller jo, några dansa. men inte alla. fan vad dryg jag låter, ska skita i den här tråden nu, jag är bara en neggo-fitta, jag ska inte förstöra mer än jag redan gjort... fyfan vilken fitta jag är. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARH!

de går att sitta och klaga som en jävla fitta men att resa sig upp och gå. det är kukens melodi.

Avundsjuk va? Berätta för oss så känns det bättre sen. Dom dansar ju asgrymt. Spelar skiten av precis alla utom Ljusne-Håkan....

Postat

Vill bara säga att plattan innehåller några guldlicks och sköna grooves, det är ju VAN HALEN liksom. Men den första låten var bara inte bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.