Strängen (oregistrerad) Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Hej Alla Jag har precis gått med i detta forum, så här är en kort presentation. Jag var tonåring på sjuttiotalet, och där sattes fröet till min musiksmak vilket är samma idag, många många år senare. (Stones, Hendrix, Ufo, Mothers Finest, Led Zepp...ja, ni förstår) Jag tycker mycket illa om opera och dansbandsmusik. (Ohh, så skönt att säga det) Jag har en amatörstudio mitt i skåne och där repar också ett band där jag spelar bas. Jag spelar också trummor sen några år, och gitarr har jag spelat i många år.
CHAE Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Hej och välkommen till forumet, Strängen! Hoppas att du ska trivas här 🙂 Vänligen, CHAE
Strängen (oregistrerad) Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Nop, men wha-wha. Fuskar med fuzzen i moderna maskinen.
CHAE Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 (redigerat) Har du fuzzpedal? Det ska man ha. Strängen; lyssna inte på Nilsson. Han tillhör en den förlorade generationen som fortfarande tror att fuzz är ball, bär uttrycksfulla hawaii-skjortor och har "Fler rullbandare åt folket" tatuerat på ett onämnbart ställe... 😉😛 Vi andra vet att det är overdrive som teh greij 🙂 Redigerat 8 januari 2012 av CHAE
Erik dP Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Hejsan och välkommen. Jag kan inte påstå att jag heller lyssnar på opera (eller på dansband). Men är inte opera och hårdrock rätt likt ibland om man skulle slänga in några gitarrdistmattor över ylandet?
CHAE Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 (redigerat) Hejsan och välkommen. Jag kan inte påstå att jag heller lyssnar på opera (eller på dansband). Men är inte opera och hårdrock rätt likt ibland om man skulle slänga in några gitarrdistmattor över ylandet? Man kan ju vända på det också och säga att att man kan slänga in några arior, stråkmattor för att slippa det andra ylandet 😉 Såatteeee... Läggdags 😛 Redigerat 8 januari 2012 av CHAE
Guitar Nilsson Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Man måste ha både fuzz och overdrive o wahwah. Fullt på alla rattar överallt.
CHAE Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Man måste ha både fuzz och overdrive o wahwah. Fullt på alla rattar överallt. 😆 Du är ju en sköning du, Nilsson!
aROCKER Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Välkommen...och då menar jag till att du har bytt till rätt instrument! Enda pedal du behöver är kaggepedalen för Bonham trioler...skit i gitarrmupparna! Här en varningslista: Nilsson therocker Hellpig Slejnard Bluesboy Vallhagen ...och lite välkommen till forumet också då! 😎
Guitar Nilsson Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Med mig överst på ondskefulla listan! Så ska det se ut! Jag har en Tama Superstar kaggepedal här hemma oxå vad den saken anbelangar... MXR FUZZ!
®offe Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Tjena Hur presenterar du dig internationellt? "The String"? Välkommen! Ser fram emot att höra något alster i framtiden. /R
Strängen (oregistrerad) Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Tjena Hur presenterar du dig internationellt? "The String"? Välkommen! Ser fram emot att höra något alster i framtiden. /R Tack "Hello, my name is Stringtrigger" 😎
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Trosa ligger i Södermanland och inte i Skåne. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.