Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter en nyinstallering av Battery2, så hittar inte Cubase SX2 Battery 😠 . Allt ser ok ut vid installationen och registreringen. Battery har lagt sig under Programs, men jag kan inte få upp det som plugg i Cubase.

Ngn som har koll på vad som kan ha hänt?

/Joey

Annons
Postat

Säker på att pluggen ligger på rätt plats? D.v.s. .dll filen. Kolla så att den inte ligger i c:\program files\steinberg\vstplugins eller dylikt.

/Majken

Postat

Om den inte ska ligga där, var ska den i så fall ligga? Jag har bestämt för mig att den ligger där efter installation.

/Joey

Postat

Den ska ligga under din Cubaseinstallation och i VSTplugins...

Jag tror att Majken menade så den inte ligger under fel katalogträd

Har du någon tidigare version av battery installerad? Har isåfall en svag aning om att du får avinstallera den först..

Postat

Det vanliga är att man installerar Cubase i exempelvis:

c:\program\steinberg\cubase\

Medan vissa pluggar kan få för sig att installeras i:

c:\program files\steinberg\vstplugins

Eller något liknande. Helt enkelt en katalog som inte används. Bök efter Battery2.dll och se vart den finns, ligger den inte bland övriga pluggar i datorn så flytta den.

/Majken

Postat

NativInstrumments mjukvaror brukar gå att köra som fristående program. Man brukar få välja vilken program form man vill att den ska fungera som när man gör instalationen. Bockar du inte i VSTi i installationen så körs pluggen endast som ett fristående program.

Postat

Jag avinstallerade den tidigare versionen av Battery. Jag installerade den nya som ett VSTi. .dll filen låg på rätt ställe, men det fungerade inte i alla fall - mycket skumt!

Jag fick dock till det till slut! Jag gjorde en systemåterställning till där jag hade den installerad från början, så nu fungerar det. Jag dock lite fundersam kring varför det inte fungerade, när jag gjorde som jag skulle göra 🙂

Tack, alla, för hjälpen!

/Joey

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.