Joey Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Efter en nyinstallering av Battery2, så hittar inte Cubase SX2 Battery 😠 . Allt ser ok ut vid installationen och registreringen. Battery har lagt sig under Programs, men jag kan inte få upp det som plugg i Cubase. Ngn som har koll på vad som kan ha hänt? /Joey
Majken Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Säker på att pluggen ligger på rätt plats? D.v.s. .dll filen. Kolla så att den inte ligger i c:\program files\steinberg\vstplugins eller dylikt. /Majken
Joey Postat 23 februari 2005 Trådstartare Postat 23 februari 2005 Om den inte ska ligga där, var ska den i så fall ligga? Jag har bestämt för mig att den ligger där efter installation. /Joey
Lundin Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Den ska ligga under din Cubaseinstallation och i VSTplugins... Jag tror att Majken menade så den inte ligger under fel katalogträd Har du någon tidigare version av battery installerad? Har isåfall en svag aning om att du får avinstallera den först..
Majken Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Det vanliga är att man installerar Cubase i exempelvis: c:\program\steinberg\cubase\ Medan vissa pluggar kan få för sig att installeras i: c:\program files\steinberg\vstplugins Eller något liknande. Helt enkelt en katalog som inte används. Bök efter Battery2.dll och se vart den finns, ligger den inte bland övriga pluggar i datorn så flytta den. /Majken
Nightroad Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 NativInstrumments mjukvaror brukar gå att köra som fristående program. Man brukar få välja vilken program form man vill att den ska fungera som när man gör instalationen. Bockar du inte i VSTi i installationen så körs pluggen endast som ett fristående program.
Joey Postat 24 februari 2005 Trådstartare Postat 24 februari 2005 Jag avinstallerade den tidigare versionen av Battery. Jag installerade den nya som ett VSTi. .dll filen låg på rätt ställe, men det fungerade inte i alla fall - mycket skumt! Jag fick dock till det till slut! Jag gjorde en systemåterställning till där jag hade den installerad från början, så nu fungerar det. Jag dock lite fundersam kring varför det inte fungerade, när jag gjorde som jag skulle göra 🙂 Tack, alla, för hjälpen! /Joey
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.