kristian j Postat 7 januari 2012 Dela Postat 7 januari 2012 I mitt tidigare program (Logic) kunde jag, om jag tyckte att något gick lite för fort, ändra tempot i "transport" panelen. Så även i Cubase, MEN då jag ändrar tempot förskjuts alla toner i förhållande till taktstrecken ( obs i "score"-läget ser att ut som det ska) Är jag tydlig nog? Den ton som låg på takt 5 har nu halkat iväg till ett annat ställe. Gör jag fel?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kristian j Postat 12 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2012 Aha, Ingen ändrar tempot i dagsläget...................... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Du vill alltså ändra tempo utan att midi och audio drabbas av det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ÅkeMackan (oregistrerad) Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 (redigerat) Du måste ha det som ska följa ditt tempo aktiverat med "musical mode". Du har en ikon med en klocka under e:et på varje spår. Tryck på den så att den blir en not istället. Du kan också gå in i pool och markera allt som du vill ha i "musical mode". Redigerat 13 januari 2012 av ÅkeMackan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kristian j Postat 18 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2012 Nu är jag inte med. Är vi på samma planet? . Du har en ikon med en klocka under e:et på varje spår.. e:et? spår? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomaslj Postat 18 januari 2012 Dela Postat 18 januari 2012 e'et, effektknappen där du ställer in EQ'n. längst upp till höger i menyn till vänster.. annars som ÅkeMackan skrev, gå in i poolen och markera boxen "musical mode" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.