Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Läser i senaste Ny Teknik en artikel om "Stjärnan i Cannes" Wang Hong Yu som är inträdesbiljetten till ChinaMobiles 220miljoner mobilabonnenter..

Det står att hon approcherades . . . 😠 Gjorde det ont ? En variant av pocherades eller? 😳

Det står inte i svenska akademiens ordlista i alla fall.

Jag tror jag skall gå och approchera några skivbolagsdirektörer ! 😱

Annons
Postat
Läser i senaste Ny Teknik en artikel om "Stjärnan i Cannes" Wang Hong Yu som är inträdesbiljetten till ChinaMobiles 220miljoner mobilabonnenter..

Det står att hon approcherades . . . 😆 Gjorde det ont ? En variant av pocherades eller? 😉

Det står inte i svenska akademiens ordlista i alla fall.

Jag tror jag skall gå och approchera några skivbolagsdirektörer ! 😉

Ja ta och approacha några managerare där! (Managerare är en tekniskt korrekt titel i vissa kretsar!)Glöm inte att, om du skall göra det i Stockholm, skall du även ligga på dem (uttalas "ligga PÅ", inte "LIGGA på" men i Stockholm betyder och innebär båda uttrycken kanska samma sak?

Postat (redigerat)

Punktverb är något av det svåraste man kan lära sig dom invandrare till Sverige. Hur förklarar man skillnaden mellan tex sätta på och sätta på, titta på eller titta på, komma från och komma från.... listan kan göras lång.

Anglofilieringen av svenska tycker jag är helt okej. Man har i alla tider lånat av utländska språk och det kommer man alltid att göra. Vara bara glad att inte tex danska är ett världsspråk, då skulle vi gå runt och säga "mange är bange för slange" och andra obegripligheter. 😄

edit: denna fördömda dyslexi

Redigerat av Egghuvud

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.