Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kanske var det så att Angus inte var nöjd med sitt spel och har lagt om gitarren efteråt? Lite var gitarrsoundet mer som att det var inspelat i studio än på en jättescen. Kollade man trummisen verkade han mer i synk med bilden.

Finns det något band som får med sig publiken mer än AC/DC?

Annons
Postat

Tyckte det var lite för BRA mixat.

Angus svinmycket starkare än allt annat så man hörde varenda litet missljud, lite tråkigt.

Postat

Kanske var det så att Angus inte var nöjd med sitt spel och har lagt om gitarren efteråt? Lite var gitarrsoundet mer som att det var inspelat i studio än på en jättescen.

Jag fick lite den känslan i början faktiskt att gitarrerna inte gjöt in i resten av ljudbilden.

Postat

Fan vad skönt att se att det finns normalt folk kvar på jorden. Jag får ståpäls av att se 200.000 hoppa i takt med äkta hårdrocksgung. Tack för länkarna, jag köper DVD:n och bokar helkväll.

Postat

Vilken publik! Man förstår varför man inte kan stå still men i Argentina så gav man järnet.

Och så Agnus gitarrlir som man bara får rysningar av. Vilket vibrato. Påminner lite om Blackmores

fast bättre. Tycker sångaren höll måttet med tanke på hans ålder ändå.

Postat

Eldkvarn tycker jag är obegripligt sömniga. Och Pluras sång? Jag har aldrig hört vad han sjunger även om sången är starkt mixad. Det låter lite som alla fyllbultar som kommer fram till mig när jag spelar på små fyllhak, jag fattar aldrig vad de sluddrar om, jag bara nickar och försöker se ut som att de har helt rätt i allt, ja, ja, jajamen, sjunger den snart....

Men de verkar vara ena trevliga figurer, och säkra på att laga mat...

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Sen fattar jag inte vad SVT håller på med när de skall klippa ner sådana här filmer till 45 minuter, visa allt istället.

Det var nog kravet för att få visa något alls. Det är klart som korvspad att de som har rättigheterna vill att folk ska köpa videon istället. Inget ovanligt att det görs så.

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fy fan vilket drag alltså! Det är fan att de ska lägga av. Finns så få bra stora rock'n roll band kvar. Pensionera trötta Rolling Stones istället. Phil har ett av de allra bästa genom tiderna trumljudet. Får gåshud av det.

Redigerat av Die Hard
Postat

Fy fan vilket drag alltså! Det är fan att de ska lägga av. Finns så få bra stora rock'n roll band kvar. Pensionera trötta Rolling Stones istället. Phil har ett av de allra bästa genom tiderna trumljudet. Får gåshud av det.

Ska dom lägga av? Va fan då för? Om de tycker att turnerandet sliter på dem kan de väl dra ner och göra bara några konserter om året? Att tvärsluta verkar idiotiskt för både deras egen o fansens skull.

Såg att dansbandet Thorleifs oxå skulle lägga ner. Tycker det är hemsk musik, men de har ju många fans, så de borde väl oxå kunna fortsätta göra enstaka spelningar, de har väl pension att leva på också. Jag tror inte de där gubbarna fattar hälften av hur tomt det kommer att bli om de tvärslutar. Så länge jag kan stå (eller sitta) (eller liggga o spela) kommer jag att fortsätta med det.

Owe Törnkvist la av när han fyllt 80, det kan man ju kanske förstå. Men jag förstår ännu bättre att han börjat turnera nu igen när han är 82, haha, inte kan man sluta med musik!

Postat (redigerat)

Ska dom lägga av? Va fan då för?

"Everything that has a beginning has an end"

Ja dom ska ju lägga av nångång. Och det finns inget bekräftat att dom ska lägga av..ÄN.

Brian gick ut 2009 och sa att han skulle sluta efter Black Ice turnen. Han började bli trött. Och Malcom & Angus dementerade detta att dom inte alls ska lägga av.

Sen har spekulationerna gått och rykten startas men inte så mycket mer än så.

Och tittar man tillbaka på äldre intervjuer så har dom alltid sagt att dom kommer rocka tills dom dör.

Och nu senaste är att dom tar en dag i taget.

Redigerat av KillwithSkill
Postat

En grej som jag tycker att jag kan reagera på, är just placeringen av instrumenten,

Så fort det blir VHS/DVD/BLURAY!

Så är gurorna är allid utpanorerade. Men live så finns det inte! Det är mono rakt av.

Postat

Men helvete Killwithskill....vad du går igång på ett band som har en trummis som inte ens spelar ghoststrokes, har aldrig gjort en låt med taktbyte...och än idag så saknar vi alla Bon Scott, stjärnan i bandet!

Jag gillar AC/DC...men hur trött får denna rock bli?

Älskade Bon Scott och den nerven....köper inte senare AC/DC konceptet!

Postat

Orkar inte leta men Angus Young 56 år och Brian Johnson 63!

Dom andra vet jag inte...

Dom andas RnR!

Vad släppte AC/DC -76......

Vad släppte KISS -76.....

Mediat var betydligt mindre på 70-talet...så att vara klädd i Jeans funkade och

att vara klädd i en outfit funkade!

Vad säger albumförsäljningen från -76!?

ABBA "Arrival"

KISS "Destroyer"

AC/DC "Dirty Deeds"

Men då släppte ju KISS även "Rock n Roll Over"

Ac/Dc svarade upp med "High Voltage"

Räkna på detta....hur kunde alla artister vara så kreativa!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.