Jump to content
Annons

Först CD sen vinyl sen...


spaceman

Recommended Posts

Det verkar som om nästa hype blir kassettbanden. Den har redan spritt sig i indie världen redan. Så om du ska vara riktigt inne 2012 så ska du ha helst ett kassettdäck inkopplat i stereon eller en kassettradio eller bergsprängare. Det kommer att bli en flashback tillbaka till när man gav bort "blandband" till polarna eller när det är fest. Varför inte då med egna alster med ?

Redigerat av spaceman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det blir väldigt exklusivt att ge ut musik på DCC med tanke på hur bra DCC slog.

Hur många har möjlighet att spela upp DCC ?

Fast möjligheten finns att spela av gamla kassettband med DCC spelaren. 🙂

Nu är det inte så många år sedan en nyproduktion pressades på stenkaka till något jubileum eller vad det var... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Mini disc är bra skit...., det har vi kört backingtracks med i en massa år..., inte nu längre men....

Link to comment
Dela på andra sajter

Mini disc är bra skit...., det har vi kört backingtracks med i en massa år..., inte nu längre men....

Jag borde flytta över alla minidisc-backtrax, ca 12 timmar musik till nåt annat. Men till vaddå? At ha en laptop med på de fasansfulla ställen jag spelar på är otänkbart. Kanske finns det nåt smartare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mini-disc! Det är jag ensam i hela universum att använda.

Njä, jag använder en Minidisc-spelare/recorder för att spela in mobilt. Har t.o.m. köpt en stationär Minidiscspelare på Tradera för att kunna spela över ljuden till datorn digitalt via S/PDIF 🙂

.. men egentligen borde jag ju köpa en ny mobil inspelare 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...