spaceman Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 (redigerat) Det verkar som om nästa hype blir kassettbanden. Den har redan spritt sig i indie världen redan. Så om du ska vara riktigt inne 2012 så ska du ha helst ett kassettdäck inkopplat i stereon eller en kassettradio eller bergsprängare. Det kommer att bli en flashback tillbaka till när man gav bort "blandband" till polarna eller när det är fest. Varför inte då med egna alster med ? Redigerat 3 januari 2012 av spaceman
MRS8 Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 dags att damma av stencilapparaten då så man kan veva fram inbjudningarna!
spaceman Postat 3 januari 2012 Trådstartare Postat 3 januari 2012 http://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/cassette-tapes-make-a-comeback/2011/04/28/AFP91a8G_story.html
bettygoesagogo Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Jag vill att DCC-formatet ska bli nästa hype. Det vore indie! Eller är det bara jag som tycker det är lite skitnödigt med retro-tänket här? http://www.youtube.com/watch?v=m7BsvdgEdwg 1
Fredrik71 Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Det blir väldigt exklusivt att ge ut musik på DCC med tanke på hur bra DCC slog. Hur många har möjlighet att spela upp DCC ? Fast möjligheten finns att spela av gamla kassettband med DCC spelaren. 🙂 Nu är det inte så många år sedan en nyproduktion pressades på stenkaka till något jubileum eller vad det var... 😆
Claes Holmerup Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 TRAMS! Vaxrulle är det som gäller - naturligtvis. Ska det vara retro så ska det! 😛
Procedomani2 Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Jag tycker man ska bjuda hem en gubbe som lär sig spela mina låtar. Sedan skickar man denna gubbe till nästa speleman, och sedan till nästa, och sen till nästa... Då blir det som förr i tiden! Och han ska bara spela fiol!!!
D Vibe Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Äeh, jag tror på framtiden. Ett par elektroder rakt in i hjärnan kopplat till ett minne. Hörselorganen behövs inte..
Guitar Nilsson Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Mini-disc! Det är jag ensam i hela universum att använda.
sadomachine (oregistrerad) Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Mini disc är bra skit...., det har vi kört backingtracks med i en massa år..., inte nu längre men....
Guitar Nilsson Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Mini disc är bra skit...., det har vi kört backingtracks med i en massa år..., inte nu längre men.... Jag borde flytta över alla minidisc-backtrax, ca 12 timmar musik till nåt annat. Men till vaddå? At ha en laptop med på de fasansfulla ställen jag spelar på är otänkbart. Kanske finns det nåt smartare?
Procedomani2 Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Kanske en mp3-spelare av någe slag, Herr Nilsson?
Hjorten Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Inom noise och black metal (mig veterligen i alla fall) har kassetterna aldrig försvunnit. Ett antal noisebolag ger även ut minidisc, dock inte lika mycket som kassetter.
Frekvensspektrumanalysator Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Kassetter är fortfarande the shit i öst.
Jetblack Postat 3 januari 2012 Postat 3 januari 2012 Minidisc ska det såklart vara! Låt de eländiga kassettbanden vila i frid, har inte saknat dem en sekund sedan jag "gick över" till cd/minidisc/mp3.
D Vibe Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 (redigerat) Mini-disc! Det är jag ensam i hela universum att använda. Njä, jag använder en Minidisc-spelare/recorder för att spela in mobilt. Har t.o.m. köpt en stationär Minidiscspelare på Tradera för att kunna spela över ljuden till datorn digitalt via S/PDIF 🙂 .. men egentligen borde jag ju köpa en ny mobil inspelare 🙂 Redigerat 4 januari 2012 av D Vibe
cborg Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Grymt! Då har jag varit inne sen 80-talet. Känn på den här: Dolby, Bias, Triple head, Dual capstan, mmmmm .......
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.