D Vibe Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Mina största problem ligger i master-EQ, samt att få nånting färdigt. Har för mig att jag tänkte på något mer, men jag kommer inte ihåg just nu 🙂
Nikk Dust Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Tjaa, var ska man börja? Mixning, jag referenslyssnar aldrig. Mastering, låtskrivning, gitarr, bas och trummor... Hmmmm, jag är inte bra nog på något,(Enligt mig själv) men det är jävligt kul när andan faller på... MVH/Niklas
ironman Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Har mest problem med mig själv, skriver så mycket musik och texter att jag inte riktigt vet var jag skall börja. Blev av med material till 50st nya låtar då jag uppdaterade min iphone till senaste ios.
Uozon Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Göra färdigt projekt Komma på melodier som är bra Göra intressant basgångar som får ett beat att låta mer intressant. Detta är något jag vill bli bättre på 2012.
mixopenta Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Få till en mjuk, go, punchig och disktinkt botten. Hur man får produktionen att förmedla känslan i låten på det mest optimala sättet Skriva låtar som betyder eller kommunicerar något /U
Valle Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 "Problem" (om man nu måste anses var det) Jag blir oftast förbannat petig och kan sitta och fumla fram och tillbaka mellan A och B till öronen blöder, för det kan ju bli bättre, typ... Det kan röra sig om allt från helhetssound till klangen på riden. Det värsta är att jag ibland glömmer att ta pauser, vilket resulterar i trötta öron, vilket i sin tur resulterar att det jag tyckte lät OK (innan jag tog pausen) lät bedrövligt när jag återupptog arbetet och därmed faller tillbaka på ruta ett. Frustrerande som fan. Jag önskar att jag var lite mindre kycklingskit när det gäller att spela in grundmaterial till en låt. Som regel spelar jag in extra dubbar om-i-fall-att, eller alternativa tagningar (utföranden/arr), även om jag ibland nästan är helt säker på att jag inte kommer att använda materialet. Jag kör i princip alltid effekter/pluggar icke-destruktivt, och jag bouncar aldrig. Jag är med andra ord ingen producent som har (eller nödvändigtvis måste ha) allting klart för mig från början, utan vill kunna variera – gärna obegränsat – under (slut)mixningsfasens gång. Många tycker att förfarandet hör till de fegas. Jag avskyr att mixa gitarrer (hitta "rätt" sound"), blir aldrig nöjd med hur baskaggen hamnar i ljudbilden, och så hatar jag min (sång)röst. Lösningar Inga. Jag får finna mig i skiten.
Panzerfaust Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 2st major problems * Kasst inspelningsrum (lägenhet) med alltför många basfällor. Blir oftast att mixa med lurar. * Alltför få pluggar för att få variation i arren. Skulle väl vara det.
Die Hard (oregistrerad) Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Nu hänger jag inte med? Ja va är YSKB då? 😳
Vallhagen Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Ja va är YSKB då? 😳 Ah det var DET b-et du menade. Sorry om jag är trög. Låt om oss chansa: YSKB= Yngwie Malmsteen Stu Hamm Kenny Bräck Bengan Vallhagen ...Kenny är inget vidare på trummor, men han är ju en kul kille, så han fick va med ändå🙂 ***
Guitar Nilsson Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Jag är usel på att städa i studion. Just nu ser det ut som en soptipp därinne, det går inte att ta sig in där ens. Det är förskräckligt. Skandal!
Jetblack Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Jag är usel på att städa i studion. Just nu ser det ut som en soptipp därinne, det går inte att ta sig in där ens. Det är förskräckligt. Skandal! Går det inte att bygga en utomhusstudio i trädgården? 😄
Martin Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 (redigerat) själv är jag dålig på ett dåligt sätt. känner mig ibland dålig. nån som känner igen sig? upplever att detta går ut över mitt studioskapande. Redigerat 2 januari 2012 av Martin
Guitar Nilsson Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Går det inte att bygga en utomhusstudio i trädgården? 😄 Jag ska temporärt bära iväg det mesta av studion till annan ort, och inbillar mig för fullt att jag ska städa här hemma när det mesta är utburet.
Die Hard (oregistrerad) Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Jag ska temporärt bära iväg det mesta av studion till annan ort, och inbillar mig för fullt att jag ska städa här hemma när det mesta är utburet. Ja och under tiden kan du ju alltid köpa den här snygga guran till din studio. 😆 http://www.tradera.com/elgitarr-auktion_301965_145740950
ironman Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Jag är usel på att städa i studion. Just nu ser det ut som en soptipp därinne, det går inte att ta sig in där ens. Det är förskräckligt. Skandal! Jag kan varmt rekommendera h20 x5 ångmopp
ironman Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 själv är jag dålig på ett dåligt sätt. känner mig ibland dålig. nån som känner igen sig? upplever att detta går ut över mitt studioskapande. Ju mer ledsen och psykiskt dåligt jag mår ju mer kreativ blir jag.
BluesBoy Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Får väl nog säga mixning. Man kan tycka att det låter bra och sedan lyssnar man på en "riktig" skiva och konstaterar att "Nää....det gör det inte". 😛 Sedan vill jag nog ha klart det hela för snabbt. Kanske gör lite för stora ändringar när jag sitter och håller på istället för små justeringar. Anledningen till det är nog att jag helt enkelt inte lärt mig höra de små ändringarna. Som jag läst någonstans: Hur f-n får man det att låta skiva? 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.