Jump to content
Annons

Låg humor?


Ken Kängström

Recommended Posts

Hittade denna nånstans:

Hej.

Vi söker rappare till en ny CD.

Är du den nya Eminem eller Snopp Doggy Dogg?

Krav:

1) Du ska helst ha ett kriminellt förflutet, det drar alltid en stor

och

seriös publik.

2) Du behöver inte kunna dansa men du måste vara en jävel på att vifta

med

armarna.

3) Du behöver inte kunna sjunga men måste kunna prata.

4) Du får inte respektera kvinnor utan du ska kalla dom för horor i

dina

texter.

5) Dina texter ska alltid handla om hur grymt bra du är.

6) Du behöver inte kunna något om musik, vi snor bara en trumloop från

en

annan CD.

7) Du måste kunna stöna: Öh, Eh, Ah, Yo helt flytande.

8) Pösiga, stora kläder är ett måste och smakfulla tjocka guldkedjor

till

detta. Cool!

9) Du får inte vara intresserad av riktig musik med toner och sånt

skit, för

det är dålig för din image.

10) Om du blir intervjuad så bete dig aggressivt. Vi står för alkohol

och

Rohypnol.

11) Träna inte på skalor, träna på gym.

12) Du måste ha ditt ursprung från förorten, Östermalmsfjollor vet

inget om

rap.

13) Tilltala oss i studion något i stil med: ”hey len, ditt jäla

svennekeffo” oavsett ditt ursprung.

Försök aldrig vara unik. Konformitet är hiphopens grundpelare. Vi snor

en ny

loop och och du behöver bara göra om samma låt 200 gånger men ändra

titeln

från t ex ”Gonna bust a cap in yo face” till ”bring it on, hoe” eller

”you

know what I’m sayin” osv. Publiken tröttnar aldrig.

Peace out

PS: No offence Danny 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Ja vet inte vad man ska tycka. Den ärbåde rolig och hmmm.... konstig =).

Förklara det roliga?

Det skulle vara hur enkelt som helst att skriva lika hjärndöda betraktelser om vilken genre som helst.

Sökes, ny sångare i Nasum:

1. Du ska helst ha ett förflutet inom någon skitnödig veganrörelse, det drar alltid en stor universitetspublik.

2. Du behöver inte kunna dansa men du ska vara en jävel på att stå blick stilla till musik som går i 355 bpm.

3. Du behöver inte kunna sjunga men måste kunna growla.

4. Du får inte respektera rika utan ska kalla dom "svin" i dina texter.

5. Dina texter ska vara totalt omöjliga att höra.

6. Du behöver inte kunna något om musik, bara du kan vråla tonlöst.

7. Du måste kunna vråla en hel konsert utan att tappa rösten.

8. Pösiga, stora kläder är ett måste och smakfulla antiimperialistiska t-shirts till

detta. Cool!

9. Du får inte vara intresserad av riktig musik med toner och sånt

skit, för det är dålig för din image.

10. Om du blir intervjuad så bete dig akademiskt. Vi står för örtte och rökelse.

11. Träna inte på skalor, träna på gym.

12. Du måste ha ditt ursprung från norrland, stockholmare vet

inget om grindcore.

13. Tilltala oss i studion något i stil med: "Ursäkta, är mixerbordet ekologiskt?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hittade denna nånstans:

Hej.

Vi söker rappare till en ny CD.

Är du den nya Eminem eller Snopp Doggy Dogg?

Krav:

1) Du ska helst ha ett kriminellt förflutet, det drar alltid en stor

och

seriös publik.

2) Du behöver inte kunna dansa men du måste vara en jävel på att vifta

med

armarna.

3) Du behöver inte kunna sjunga men måste kunna prata.

4) Du får inte respektera kvinnor utan du ska kalla dom för horor i

dina

texter.

5) Dina texter ska alltid handla om hur grymt bra du är.

6) Du behöver inte kunna något om musik, vi snor bara en trumloop från

en

annan CD.

7) Du måste kunna stöna: Öh, Eh, Ah, Yo helt flytande.

8) Pösiga, stora kläder är ett måste och smakfulla tjocka guldkedjor

till

detta. Cool!

9) Du får inte vara intresserad av riktig musik med toner och sånt

skit, för

det är dålig för din image.

10) Om du blir intervjuad så bete dig aggressivt. Vi står för alkohol

och

Rohypnol.

11) Träna inte på skalor, träna på gym.

12) Du måste ha ditt ursprung från förorten, Östermalmsfjollor vet

inget om

rap.

13) Tilltala oss i studion något i stil med: ”hey len, ditt jäla

svennekeffo” oavsett ditt ursprung.

Försök aldrig vara unik. Konformitet är hiphopens grundpelare. Vi snor

en ny

loop och och du behöver bara göra om samma låt 200 gånger men ändra

titeln

från t ex ”Gonna bust a cap in yo face” till ”bring it on, hoe” eller

”you

know what I’m sayin” osv. Publiken tröttnar aldrig.

Peace out

PS: No offence Danny 🙂

Kul!

Ännu fler rasistiska inlägg på Studiforum.

& kul att det stämmer så bra in på Danny. Du verkar ju ha tänlkt på det eftersom du gav mig passningen. Vad är det man brukar säga - Freudiansk Negation?

Men jag måste ju i egenskap av rappare svara på punkterna;

1) Jag har ett kriminellt förflutet. För er vetskap så sitter jag just nu av ett tvåårigt villkorligt straff för brott jag helst inte vill gå in på.

2) Visst, jag kan dansa, men jag är en jävel på att vifta med armarna också (se punkt 1)

3) Jag kan inte sjunga - helt sant. Men jag släpper ändå skivor där jag sjunger...

Dessutom kan jag prata, mer än vad inskränkta potatisbönder från småland

förstår. Jag har ett alldeles utmärkt språk både i tal & skrift annars hade jag

suttit inlåst idag (se punkt 1)

4) Addic59 - du tog en bild på dig & din flickvän där du tar henne på bröstet & la ut bilden på nätet. Det tyder på en oehörd disrespekt mot kvinnor & gör din

flickvän till något av en hora.

5) Ja. såklart. Jag är grymt bra. Jag säljer guld & tjänar jättemycket pengar på musik

6) Ojdå. Jag kan jättemycket om musik. I dagens musikklimat så är det svårare & mer respekterat att få till en snygg "stöld" än att hitta en bra ackordföljd.

7) Det får nog min flickvän svara på.

8) Yep. Helt enligt gälland toppmode. & Guldkedjorna (även om jag föredrar silver) runt min hals lär ni inte ha råd med innan pensionen. Dessutom -så har ju hårdrock/metalkulturen stulit en stor del av hiphopens modeuttryck - stora byxor, jerseys, bandanas & stora smycken.

9) Vad är riktig musik? sorry men jag förstår inte frågan. En musikstil & -kultur som toppar billboard sen fyra år tillbaks kan väl knappast beskyllas för att inte vara riktig musik.

10) Ja, hur många av er har egentligen blivit intervjuade? (& hur många av er skulle tacka nej till gratis alkohol?) Fortsätt betala, era fåntrattar, Danny dricker gratis!

11) Onödigt att träna på skalor. Jag har råd att betala dom som kan det. & jag har råd att träna på gym.

12) Hehe. så snat. lika mycket som att fåntrattar från småland kan något som helst om modern musikkultur. Visst, Skid Row är jättebra, men dom har tyvärr slutat spela in plattor.

13) "oss i studion"? jag är ju en av dom i studion. & hyfsat trött på keffa gitarrrister som vill ha "Metallica-ljud" & som tilltalar mig något i stil med "du, blattejävel, du kan inget om hårdrock ju"

Bring it on, hoe.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Rasistiska? Är det rasistiskt att dissa hiphop?

Isf ska det ju vara rasistiskt att inte gilla jazz, blues, gospel,folkmusik, jojk m.m.....

Gillar själv inte hiphop speciellt mycket, på tok för formstöpt för min smak. Att köra ett monotont beat (ofta baserat på samplingar) där man rappar enbart om hur bra man själv är och hur dålig nån annan är.... det är inte speciellt intressant för mig iaf. Sen finns det (som i alla musikstilar) innovatörer som faktiskt gör nåt intressant, men inte speciellt många. Den svenska hiphopen är för mig ganska patetisk, känns mest som dårar som lever på att försöka vara så amerikansk hiphop som möjligt istället för att göra en svensk stil som kunde kännas mer äkta. Den bästa hiphop jag hört är faktiskt fransk (kan förstås bero på att jag är ganska dålig på franska så jag hänger inte riktigt med i texten).

Och jag må då säga att den listan vara ganska stereotypt rolig, vissa punkter var så jäkal skönt överensstämmande med hur man uppfattar hiphop :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... kul grej! 😄 Och ännu roligare att se vem och vad du triggade! 🙂

Listan är känns så sann att det är löjligt och nästan irriterande, men ändå gillar jag musiken... rejält. Är impad över vilken känsla och rytm vissa r&b/hiphop-artister kan åstadkomma med bara ett beat och lite bas... och rap förstås. Sånt får mitt blod att bubbla på ett sätt som ingen annan genre fixar. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar själv inte hiphop speciellt mycket, på tok för formstöpt för min smak. Att köra ett monotont beat (ofta baserat på samplingar) där man rappar enbart om hur bra man själv är och hur dålig nån annan är.... det är inte speciellt intressant för mig iaf. Sen finns det (som i alla musikstilar) innovatörer som faktiskt gör nåt intressant, men inte speciellt många. Den svenska hiphopen är för mig ganska patetisk, känns mest som dårar som lever på att försöka vara så amerikansk hiphop som möjligt istället för att göra en svensk stil som kunde kännas mer äkta. Den bästa hiphop jag hört är faktiskt fransk (kan förstås bero på att jag är ganska dålig på franska så jag hänger inte riktigt med i texten).

Du har inte lyssnat på särskilt mycket svensk hiphop va?

Link to comment
Dela på andra sajter

12) ... Skid Row är jättebra, men dom har tyvärr slutat spela in plattor.

nee.. skid row har inte slutat spela plattor...sebastian bach har visseligen hoppat av/blivit kickad men varken han eller skid row har lagt ner.. sebastian bach kommer till sweden rock festival iår och skid row släpper en ny platta någon gång nu i maj om jag inte minns fel.. men sedan att dom inte är i närheten av så stora som dom en gång var och att dom inte spelar "modern" musik vilket gör att dom inte synns så bra (om änns alls i huvudtaget) i media är en annan sak..

(skrev det här inlägget enbart för att jag vet att du hade anmärkt om något hade sagt något lika fel om någon hipphoppare/rappare.. 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man försvara kommersiell "hiphop"?!

Vem gjorde det? 🙂

Känns som att Danny Cort tog åt sig lite.

Kan dock ha missuppfattat.

Sen är väl kommerciell fel ord. Låt oss kalla det mtv-rap.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man försvara kommersiell "hiphop"?!

Vem gjorde det? 🙂

Jag!

Finns en helvetes massa kommersiell hiphop som är helt galet bra.

------------------

Att göra hiphop är dock ruskigt enkelt, likaså trance, och även euro disco men även dansband och nu metal är också sånt man slänger ihop i en handvändning.

Det är skitenkelt att göra välproducerad hitmusik helt enkelt, jag orkar bara inte.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man försvara kommersiell "hiphop"?!

Vem gjorde det? 🙂

Jag!

Finns en helvetes massa kommersiell hiphop som är helt galet bra.

------------------

Att göra hiphop är dock ruskigt enkelt, likaså trance, och även euro disco men även dansband och nu metal är också sånt man slänger ihop i en handvändning.

Det är skitenkelt att göra välproducerad hitmusik helt enkelt, jag orkar bara inte.

/Majken

Less is more... simplicity rules... keep it simple stupid... osv osv... det är ju inte för inte dessa citat finns. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

vad snackar ni om? håll käften.

🙂

nä men seriöst. varför låter ny mtv-"hiphop" så dåligt? 1 ljusår ifrån rötterna. visst har man sett Ice Cube , Gza, Wu, mfl. i rutan. Men dom tillhör ju den lite äldre skolan.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
nä men seriöst. varför låter ny mtv-"hiphop" så dåligt? 1 ljusår ifrån rötterna. visst har man sett Ice Cube , Gza, Wu, mfl. i rutan. Men dom tillhör ju den lite äldre skolan.

Ice Cube var ju hyfsat kommersiell på sin tid.

Det finns ju en anledning till att han starar i Blockbuster-filmer.

Men allvarligt, så verkar det som att du inte lyssnar särskilt mycket på ny hiphop. Det är lite roligt med hiphopare - alla vill ha varit med på den gamla goda tiden, men mycket säger emot det också. Jag vet ju inte hur gammal Chrion t.ex. är, men jag tror inte att han är såpass gammal så att han kan claima några rötter. Det är jätteroligt med 20-nåntingåringar som hävdar att dom har varit med sen dag 1 när dom egentligen upptäckte rapmusik med Warren G.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
12) ... Skid Row är jättebra, men dom har tyvärr slutat spela in plattor.

nee.. skid row har inte slutat spela plattor...sebastian bach har visseligen hoppat av

Då är det väl inte Skid Row?

& jag har fribiljett till Sweden Rock Festival.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...