blouis Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) EDIT: tog bort post. Redigerat 4 februari 2008 av blouis
Egghuvud Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Jag fick liv i länken. Först trodde jag du skojade. Men sedan fattade jag att det var allvarlig och då blev det kul. Det är första gången jag hör slikt här på forumet. Det låter tyvärr inget vidare. Arrangemanget är ju hyfsat intressant. Lite rörigt, inte så tajt, lite off ibland. Plus att det låter som att ni sjunger in i en kaffeburk. Inspelningen är under all kritik. Mycket dålig briljans. Inspelat i mono i en lokal med dålig akustik? Låter så iallafall. Micka upp ordentligt arbeta med att mixa och ta bort lite brus och annat. 😉 Redigerat 23 februari 2005 av Egghuvud
bassman Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Sätt en mick till varje sångare. I all sån här real group liknande musik brukar det ju vara eq:at så att te x han som sjunger bas har väldigt mycket bas på sin mick få man får samma tyngd i musiken som om det hade varit en elbas. Nu låter allt lite avlägset och tunnt, men jag hör ju att det är en liveinspelning. Prova att göra en riktig inspelning så blir det spännande att höra. Ni är tonsäkra.
bassman Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Kolla upp din länk ändå. Åtminstone kan jag inte direktklicka på den. Jag var tvungen att backa adressen till http://hem.passagen.se/blouis och sen klicka på låttiteln där.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.