Mangemannen Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Ett litet tips! Pro Tools tips & trix videos på Svenska www.protoolsvideos.se
chrisB Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Kul! Alltid roligt när nån gör något kreativt inom pedagogbranschen. Men varför så anonym? Inget om den som står bakom, vem är du/ni? Lite mission statement . . . etc 1
Mangemannen Postat 29 december 2011 Trådstartare Postat 29 december 2011 Inte så anonym 🙂 Magnus heter jag och har över 10år erfarenhet med Pro Tools. Har även skrivit några Pro Tools tips till tidningen. Hoppas ni gillar sidan.
Unicron Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Härligt initiativ! Kommer säkerligen svänga förbi ett par gånger! Tack så mycket! 1
Dippen Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Precis vad jag sökt! Har precis bytt från logic till PT, kommer kika igenom din sajt! Sjukt bra! 1
DaCriLL Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 precis beställt ljud kort men pro tools 9.) detta va ju perfekt, tackar vi för:) 1
Standstraight-Chris Snyder Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Bra initiativ. Bortsett ifrån att det inte finns något ord på svenska som är Videos, utan Videor. Känns som den borde heta protoolsvideor.se. Men det kanske bara jag som tycker såna missar är pinsamma. 😉 Bra jobbat annars. 2
Frekvensspektrumanalysator Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 jag känner ingen som säger videor år 2011 iallafall 😉 kör hårt! 1
Burnie Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Kanoners, välkommen till forumet, 10 års erfarenhet av PT säger du, trevligt, då ska du få en första fråga: Hur senarelägger man en startpoint på en hel session låt säga en takt, och samtidigt får med sig en automatiserad temposänkning som kommer i outrot?? Jag har försökt att pilla, men temposänkningen ligger kvar i ursprungsläget...... Mvh Björn
Naymari Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Fick svar på en fråga jag försökt pula med ett tag. Audiokvantisering. alltid försökt med beat detective men aldrig lyckats bra. Ditt sätt var ju mycket smidigare! 😄 1
Mangemannen Postat 29 december 2011 Trådstartare Postat 29 december 2011 Kanoners, välkommen till forumet, 10 års erfarenhet av PT säger du, trevligt, då ska du få en första fråga: Hur senarelägger man en startpoint på en hel session låt säga en takt, och samtidigt får med sig en automatiserad temposänkning som kommer i outrot?? Jag har försökt att pilla, men temposänkningen ligger kvar i ursprungsläget...... Mvh Björn Hallå Björn och alla andra och tack för att ni gillar siten. Kolla in denna http://www.protoolsvideos.se/insert-time/ /Mange
Burnie Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Hallå Björn och alla andra och tack för att ni gillar siten. Kolla in denna http://www.protoolsv...se/insert-time/ /Mange Ha ha, jag kanske skulle ha kollat dina videos innan jag ställde frågan, tack för hjälpen, Mvh Björn 1
Burnie Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Inte så anonym 🙂 Magnus heter jag och har över 10år erfarenhet med Pro Tools. Har även skrivit några Pro Tools tips till tidningen. Hoppas ni gillar sidan. Ja jävlar, nu kommer jag i håg dig, du demade PT 8 (tror jag det var) och hjälpte mig med min iLOK som hade tappat licenserna för ett par år sedan på Deluxe i Stockholm.......Sen visade du hur man på ett enkelt sätt kan göra sitt eget "effektrack" i PT, kommer du ihåg det??? fan vad kul att du har letat dig hit, din kompetens behövs!!! Mvh Björn 1
Mangemannen Postat 29 december 2011 Trådstartare Postat 29 december 2011 Ja jävlar, nu kommer jag i håg dig, du demade PT 8 (tror jag det var) och hjälpte mig med min iLOK som hade tappat licenserna för ett par år sedan på Deluxe i Stockholm.......Sen visade du hur man på ett enkelt sätt kan göra sitt eget "effektrack" i PT, kommer du ihåg det??? fan vad kul att du har letat dig hit, din kompetens behövs!!! Mvh Björn He he.. Va kul men kommer inte riktigt ihåg men kul som tusan att dema.
Mangemannen Postat 29 december 2011 Trådstartare Postat 29 december 2011 ProToolsvideos.se finns även på Facebook. Gå in och tryck på Gilla knappen 🙂
wellness music Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 En eloge till dig Magnus! Fantastiskt bra! 1
Mangemannen Postat 5 januari 2012 Trådstartare Postat 5 januari 2012 Veckans video tips 🙂 http://www.protoolsvideos.se/videotips-a-z/ En bra video att börja med är A-Z videon i Tips & Trix kategorin. Det finns små gula a-z knappar på några ställen i Pro Tools. I Edit fönstret, i Region/Clip listan bland annat. I denna video ska vi se vad a-z knappen gör och hjälper oss med i Edit fönstret.
persuader (oregistrerad) Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Det här behövdes.....tack för ditt jobb!
Mangemannen Postat 26 januari 2012 Trådstartare Postat 26 januari 2012 Vad skulle Ni vilja se för Pro Tools videos? Kom gärna med Era önskningar. www.protoolsvideos.se ProToolsVideos.se på Facebook ProToolsVideos.se på Twitter
Ludde46 (oregistrerad) Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Det som ofta saknas i kurser med Pro Tools är trackingvideos...skulle behövas en del tror jag
Burnie Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Du gjorde en demo på Deluxe Stockholm en gång där du gjorde ett "effektrack" med pluggar, jag vill minnas att det var skitsmidigt, men jag har glömt bort hur du gjorde 🤪 Kan du göra en sån video kanske??
stegrarn Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Kalasbra, den sidan lär man kika in på titt som tätt 🙂
Guitar Nilsson Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Jag skulle vilja se hur man gör klick för klick. Jag kan ingen DAW alls kör digitalporta. Alla musikerkompisar är ännu dummare, de kan inte fatta en porta ens, så jag har ingen chans att lära mig nåt musikprogram. Min erfarenhet av såna här videoS är att man antas kunna massor med grejer redan, att man haft alla tidigare versioner redan och pysslat med dem timmar varje dag i sen första versionen kom ut.
Dippen Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Hoj igen! Jag skulle vilja ha en video om hur man loopar inspelningar och var de olika alternativen hamnar. Olika tagningar alltså. Har precis bytt från Logic som sagt och den funktionen var grymt bra där.. Finns det något bra alternativ? Mvh Emanuel
Panzerfaust Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Skulle vilja få allmänna mixingstips och trix. Som inte BARA rör jsut pro tools.
Mangemannen Postat 27 januari 2012 Trådstartare Postat 27 januari 2012 Det som ofta saknas i kurser med Pro Tools är trackingvideos...skulle behövas en del tror jag Hur menar du exakt? Hur man mickar upp och spelar in eller menar du hur man lättast jobbar i PT med tex flerspårs insp, playlists osv?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.