Ken Kängström Postat 16 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2005 Gött Addic! 😄 Har provat programera lite med dubbletramp, lät som en kulspruta 😆 Har du några tips på det med i guiden?/Oskar Absolut. Det kommer lite om det också 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 16 maj 2005 Dela Postat 16 maj 2005 -mindre snack, mer hockey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 16 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2005 -mindre snack, mer hockey. Pracis. Men det är lite och göra siddu 😕 Har inte vart jätteaktiv pga diverse oväntade jobb, men jag har hunnit en bra bit och är på slutversen nu. Ni kommer nog få hjälpa mig att fixa till den lite. MVH//Kenny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 16 maj 2005 Dela Postat 16 maj 2005 Har inte vart jätteaktiv pga diverse oväntade jobb, men jag har hunnit en bra bit och är på slutversen nu. Ni kommer nog få hjälpa mig att fixa till den lite. ok, du är förlåten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 16 maj 2005 Dela Postat 16 maj 2005 Håller också på att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, Dämpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta är också gratis för er som vill ha. Den där ljudbanken, vilket format kommer du göra den i? Skulle kunna vara intressant för demoproduktioner med lite äktare gitarrljud. Ang trumprogrammering är det enda tips jag kan ge att på ett eller annat sätt "spela" trummorna, antingen via klav eller via nån form av pads. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 16 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 16 maj 2005 Håller också på att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, Dämpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta är också gratis för er som vill ha. Den där ljudbanken, vilket format kommer du göra den i? Skulle kunna vara intressant för demoproduktioner med lite äktare gitarrljud. Ang trumprogrammering är det enda tips jag kan ge att på ett eller annat sätt "spela" trummorna, antingen via klav eller via nån form av pads. Gitarrpatchen kommer till Reasons NN-XT och är multiisamplad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 16 maj 2005 Dela Postat 16 maj 2005 Håller också på att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, Dämpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta är också gratis för er som vill ha. Den där ljudbanken, vilket format kommer du göra den i? Skulle kunna vara intressant för demoproduktioner med lite äktare gitarrljud. Ang trumprogrammering är det enda tips jag kan ge att på ett eller annat sätt "spela" trummorna, antingen via klav eller via nån form av pads. Gitarrpatchen kommer till Reasons NN-XT och är multiisamplad. Det var synd! Använder Gigasampler. Lycka till ändå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirtaphus Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 (redigerat) själv skulle jag vara intresserad av diverse hårdrockskomp och lite progressivekomp i olika varianter, samt snygga fills, i och med att man inte är trummis själv så kan mina egna komp bli lite väl enkla.. hoppas din guide kommer till hjälp ska tilläggas att jag jobbar med DFHsuperior Redigerat 19 maj 2005 av kirtaphus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 19 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 19 maj 2005 själv skulle jag vara intresserad av diverse hårdrockskomp och lite progressivekomp i olika varianter, samt snygga fills, i och med att man inte är trummis själv så kan mina egna komp bli lite väl enkla.. hoppas din guide kommer till hjälp ska tilläggas att jag jobbar med DFHsuperior >Guiden kommer innefatta "step by step" guider som underlättar. Kommer visa hur man på ett snyggt sätt får realistiska och dynamíska trumkomp. Sitter och funderar på om man ska inkludera lite EQ och komprimeringstips?? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zando Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 själv skulle jag vara intresserad av diverse hårdrockskomp och lite progressivekomp i olika varianter, samt snygga fills, i och med att man inte är trummis själv så kan mina egna komp bli lite väl enkla.. hoppas din guide kommer till hjälp ska tilläggas att jag jobbar med DFHsuperior >Guiden kommer innefatta "step by step" guider som underlättar. Kommer visa hur man på ett snyggt sätt får realistiska och dynamíska trumkomp. Sitter och funderar på om man ska inkludera lite EQ och komprimeringstips?? 😉 Ja snälla EQ och komprimeringstips vore inte helt fel,har väldans problem med det ibland 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 19 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 19 maj 2005 själv skulle jag vara intresserad av diverse hårdrockskomp och lite progressivekomp i olika varianter, samt snygga fills, i och med att man inte är trummis själv så kan mina egna komp bli lite väl enkla.. hoppas din guide kommer till hjälp ska tilläggas att jag jobbar med DFHsuperior >Guiden kommer innefatta "step by step" guider som underlättar. Kommer visa hur man på ett snyggt sätt får realistiska och dynamíska trumkomp. Sitter och funderar på om man ska inkludera lite EQ och komprimeringstips?? 😉 Ja snälla EQ och komprimeringstips vore inte helt fel,har väldans problem med det ibland 😉 Om fler suktar efter det så gör jag ett försök. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 själv skulle jag vara intresserad av diverse hårdrockskomp och lite progressivekomp i olika varianter, samt snygga fills, i och med att man inte är trummis själv så kan mina egna komp bli lite väl enkla.. hoppas din guide kommer till hjälp ska tilläggas att jag jobbar med DFHsuperior >Guiden kommer innefatta "step by step" guider som underlättar. Kommer visa hur man på ett snyggt sätt får realistiska och dynamíska trumkomp. Sitter och funderar på om man ska inkludera lite EQ och komprimeringstips?? 😏 Ja snälla EQ och komprimeringstips vore inte helt fel,har väldans problem med det ibland 🙂 Om fler suktar efter det så gör jag ett försök. Det kan få vara med i del två? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 Om fler suktar efter det så gör jag ett försök. Nej, jag tycker inte det hör dit... Det har ju inte med själva trumprogrammeringen att göra och jag tycker du ska koncentrera dig på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 19 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 19 maj 2005 Om fler suktar efter det så gör jag ett försök. Nej, jag tycker inte det hör dit... Det har ju inte med själva trumprogrammeringen att göra och jag tycker du ska koncentrera dig på det. Sant sant. Kanske ger lite tips i nån tråd nån gång istället =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 Sant sant. Kanske ger lite tips i nån tråd nån gång istället =) ...eller gör en separat guide i ämnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 19 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 19 maj 2005 Sant sant. Kanske ger lite tips i nån tråd nån gång istället =) ...eller gör en separat guide i ämnet. Kanske kanske. Får se om jag fixar detta bra först =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Sant sant. Kanske ger lite tips i nån tråd nån gång istället =) ...eller gör en separat guide i ämnet. Kanske kanske. Får se om jag fixar detta bra först =). Tror jag alldeles säkert att du gör! *väntar spänt* Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Tror snart de e dags att skramla in en liten slant till addic. Eller vad tycker ni? 🙁 Jag menar det är ett uppskattat jobb han gör och det borde belönas eller hur?!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 20 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 20 maj 2005 Tror snart de e dags att skramla in en liten slant till addic. Eller vad tycker ni? 🙂 Jag menar det är ett uppskattat jobb han gör och det borde belönas eller hur?!? Vänta tills den är klar innan du säger något förhastat 😮 Vill att ni ska bli nöjda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Ja det är väl inte utan att en annan börjar bli lite förväntansfull oxå! Hejja på Addic! ®offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svedsko-b3 Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Vad som är intressant är att vanliga trummisar har svårt att kompa på en trummaskin men för pianister funkar det direkt. Bra projekt du håller på med. Kämpa på!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Vad som är intressant är att vanliga trummisar har svårt att kompa på en trummaskin men för pianister funkar det direkt. Tycker snarare tvärtom... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Vad som är intressant är att vanliga trummisar har svårt att kompa på en trummaskin men för pianister funkar det direkt. Tycker snarare tvärtom... 🙂 Jag håller inte med nån av er. Jag tror nämligen detta är väldigt individuellt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 (redigerat) ®offe, du kan få låna en hatt av mig, ifall du skulle känna för att byta.. Redigerat 20 maj 2005 av Itzhak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pereds Postat 20 maj 2005 Dela Postat 20 maj 2005 Grymma trummor addict... rock on... Jag kollar gärna in din PDF.... Per Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 21 maj 2005 Dela Postat 21 maj 2005 ®offe, du kan få låna en hatt av mig, ifall du skulle känna för att byta.. Nu erejuligen å' nu erejuligen å julen vararäntillpååska! Tack för erbjudandet Itzhak, kan erkänna att tanken slog mig redan i januari, men nu är det försent på nåt mysko sätt. Jag hoppas du inte var ironisk får då kan du fetglömma dina julklappar i år, men jag utgår ifrån att du var ärlig och vänlig 🙂 /StudioTomten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Hej Addic vem är det som spelar Your browser does not support the HTML5 audio tag ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gogg Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Hej Addic vem är det som spelar Your browser does not support the HTML5 audio tag ? Han... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wicked_s Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Följer denna tråden med spänning! Fan vad bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 3 juni 2005 Dela Postat 3 juni 2005 Hej allihop! Hittade hit av en slump och bestämde mig för att registrera mig. Verkar finnas MYCKET kompetenta personer på detta eminenta forum. Det här med en programmeringsguide är ju toppen! 🙂 Hur går det för dig addic? Inte meningen att stressa dig, jag är bara SÅ sugen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.