Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag håller som sagt på att skriva några steg för steg guider om hur man får en trumprogrammering att låta så realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik såsom velocityfunktionen och multisamplade banker och även grooves. Guiden kommer i PDF format och är välkommet för alla att kika på. Tänkte att det borde finnas några som kanske är intresserade och kände att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer användas även på min utbildning.

Är det inressant tror ni?

Och ni som känner att ni redan har den kunskap som krävs kan bortse från denna tråd.

Håller också på att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, Dämpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta är också gratis för er som vill ha.

MVH//Kenny

Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens så kan ni kolla min sensaste trumprogrammering

Redigerat av addic59
Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

baloo (oregistrerad)
Postat

vet du hur grymt skönt det vore med vägledning i trummprogramerings djungeln!? 😄🙂

Postat
vet du hur grymt skönt det vore med vägledning i trummprogramerings djungeln!? 😄🙂

Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir även mer motiverad =). Kolla min edit i första inlägget om du vill höra hur jag själv programmerar =).

Postat
Jag håller som sagt på att skriva några steg för steg guider om hur man får en trumprogrammering att låta så realistisk och levande som möjligt

Sluta med det.

Och ni som känner att ni redan har den kunskap som krävs kan bortse från denna tråd.

Jaså? Se på mig. Jag klarar det uppenbarligen inte.

😄

nää.. men skämt åsido. Det är väl utmärkt.. att du ens orkar 🙂. Det finns säkert massor med folk som kan behöva lite tips på det området. Men du ska bara ha med hur man får det att låta realistiskt? Haha.. hade det inte varit kul å veta hur man gör för å få det ännu mer orealistiskt också? Om man nu vill det... 😄

//smulan

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
addic59 Postat den 23 February 2005, 00:18

(baloo @ 23 February 2005, 00:17)

vet du hur grymt skönt det vore med vägledning i trummprogramerings djungeln!?   

Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir även mer motiverad =). Kolla min edit i första inlägget om du vill höra hur jag själv programmerar =). 

jo, jag har hört 😄 ....och nej jag tänker inte battla med dig i trummprogramering.. 🙂

😄

Redigerat av baloo
Postat
Jag håller som sagt på att skriva några steg för steg guider om hur man får en trumprogrammering att låta så realistisk och levande som möjligt

Sluta med det.

Jaså? Se på mig. Jag klarar det uppenbarligen inte.

😄

nää.. men skämt åsido. Det är väl utmärkt.. att du ens orkar 🙂. Det finns säkert massor med folk som kan behöva lite tips på det området. Men du ska bara ha med hur man får det att låta realistiskt? Haha.. hade det inte varit kul å veta hur man gör för å få det ännu mer orealistiskt också? Om man nu vill det... 😄

//smulan

Jadu det skulle man väl kunna göra men frågan är hur intresset är att ha "overklig" trummprogrammering. För detta riktas ju främst mot akustiska trummor.

Postat (redigerat)
addic59 Postat den 23 February 2005, 00:18

(baloo @ 23 February 2005, 00:17)

vet du hur grymt skönt det vore med vägledning i trummprogramerings djungeln!?   

jo, jag har hört 😄 ....och nej jag tänker inte battla med dig i trummprogramering.. 🙂

🙂

Här ska inget battlas 😄

Tycker bara det är skojj om man kan hjälpa andra på något sätt hehe =).

Edti: Stavfel

Redigerat av addic59
Postat

förresten.. är den där trumprogrammeringen realistisk? haha.. eller jo kanske inte så tokigt.. men den där reversecymbalen i början.. hur får du till den som trummslagare (alltså i allmänhet, inte du 😄) när du ska pilla på andra saker samtidigt.. 🙂 bara undrar..

//smulan

Postat
förresten.. är den där trumprogrammeringen realistisk? haha.. eller jo kanske inte så tokigt.. men den där reversecymbalen i början.. hur får du till den som trummslagare (alltså i allmänhet, inte du 😄) när du ska pilla på andra saker samtidigt.. 🙂 bara undrar..

//smulan

Hahaha jo den kan ni bortse ifrån =). Men i trumprogrammerning så är ju det också en möjlighet och även i ren audio inspelning =).

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens så kan ni kolla min sensaste trumprogrammering HÄR!!!
addic59 Postat den 23 February 2005, 00:26

Kan redan nu utlova att jag kommer sampla detta gitarrljudet i olika tappningar

vad säger man.. jo man säger: "shiiit..." 🙂😄 addict kom, han såg, han spelade..

för oss dödliga nybörjare ska jag säga dig att vägen till mål är bra lång ibland..

Redigerat av baloo
Postat

Ja va inte så seriös.. om det inte framgick 😄. Jag förstår att du ska fixa en guide i realistiskt, akustiskt trumprogrammerande. Jag kunde bara inte låta bli 🙂.

Sen huruvida det är intressant att ha en guide i electronica eller drum 'n' bass trummprogrammering m m.. det är ju en annan fråga.. Men erkänn att det hade varit lite kul 😄

Balett? Sa nån balett? Jag är på! Oja, på studs! Nu helst!! .. njae.. äsch. gu va jag är trött..

//smulan

Postat
för oss dödliga nybörjare ska jag säga dig att vägen till mål är bra lång ibland..

Ta't lugnt polarn.. hehe.. va nu inte allt för generös 😄 Eller dela med dig lite till mig åtminstone 🙂

//smulan

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Smulan Postat den 23 February 2005, 00:37

Ta't lugnt polarn.. hehe.. va nu inte allt för generös  Eller dela med dig lite till mig åtminstone

//smulan

... jag är allas slampa i detta forum 🙂

Redigerat av baloo
Postat
... jag är allas slampa i detta forum

Ja, vad säger man? Kan man programmera trummor får man utveckla andra kvaliteter 🙂 .. hörrödu addic, snabba på med guiden.. mänskan behöver nog lite själavård 😄

//smulan

Postat

Baloo:

Vägen till mål är kort om man har tålamod 😉

Dubbelmoral??

Smulan:

Programmering av techno och elektronsiskt kommer jag backa ifrån hehe. Kan inte smack om det =).

Du kan göra en guide åt mig?? 😉

Postat
Du kan göra en guide åt mig??  😉

Om jag bara orkade.. Jag får väl hitta nått utrymme nånstans nån dag å lägga upp lite musik på, så kan du . . . lyssna och lära.. 😉

//smulan

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

tills addict hinner knåpa klart på pdf filen.. vet nån om ngn bra nybörjar guide till trumprogramering på internet? 😉

som föredetta semi datanörd är det liksom en oskriven lag att man inte får läsa hjälpfilerna... 😉

Redigerat av baloo
Postat

Prova google.. men det brukar ju vara väldigt, väldigt (!) praktiskt att läsa manualer, och pröva själv.. Det är så jag lärt mig.. Från början ren och skär okunskap; men en för mig ovanlig drivkraft att vilja skapa något och hålla på tills man åstadkommit det man gav sig ut för att göra resulterade i något bra 😉.. typ. 😉

Det roliga är ju att man faktiskt lär sig om sånt som man inte ens behöver kunna när man håller på och lär sig. Jag gör elektronisk dansmusik, och då är det där med realism inte så ofta väldigt underodnat, men likförbannat kan man en del om det där iaf.. haha. Fast det förstås.. kunskap är aldrig fel.

//smulz

baloo (oregistrerad)
Postat
addic59 Postat: 23 February 2005, 00:47 

Smulan:

Gör så =).

Baloo:

Inte en aning faktiskt. Hade jag hittat en på svenska så hade jag garanterat inte orkar

göra en guide =). 

😉😉

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En skum grej med mina VST pluggar är att jag inte for ljud ur mina trumm pluggar men med , t.ex. mina moog pluggar får jag det.. 😉 .. aja.. och så en annan sak, vet att hela det här inlägget är lite offtopic men..

[off topic ]

vad håller jag på med egentligen!? sitter o lusläser trådar om trumprogramering fem i ett en onsdag natt när jag har slut tenta på hela kursen imorn!!..

[/off topic ]

ne ne.. nu måste jag kila gubbs.. fast jag kanske bara ska gå o pilla lite till på gitarren... jag menar.. lite gitarronani är aldrig fel 😉

Redigerat av baloo
Postat

Guide om trumprogrammering!?!?

YAAAY! 😉

Definitivt intresserad, mitt låter alltid tråkigt och programmerat, plus att jag är värdelös på fillins...

Postat
Hej!

Jag håller som sagt på att skriva några steg för steg guider om hur man får en trumprogrammering att låta så realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik såsom velocityfunktionen och multisamplade banker och även grooves. Guiden kommer i PDF format och är välkommet för alla att kika på. Tänkte att det borde finnas några som kanske är intresserade och kände att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer användas även på min utbildning.

Håller också på att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, Dämpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta är också gratis för er som vill ha.

MVH//Kenny

Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens så kan ni kolla min sensaste trumprogrammering

Köp BFD ?

Finns väl knappast nån bättre softsynth / ljudbank

För realistiska trumljud/baskaggar/hihats/crash osv .

/Perrra

Postat
Hej!

MVH//Kenny

Köp BFD ?

Finns väl knappast nån bättre softsynth / ljudbank

För realistiska trumljud/baskaggar/hihats/crash osv .

/Perrra

hehe jadu men ljude ska programmeras. Och vet man inte när slagen ska komma och hur dom ska komma så blir det lika orealistisksom electronica.

Postat
Hej!

Tjena addic fan vad kult att någon orka ta tag i det 😳 , har själv lite problem

med programmering ibland men det är kult å jobba med det,

vad har du trummprogram använder själ DFH Mullti som jag har precis köpt

å är väldigt nöjd med den. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.