Jump to content
Annons

Zoom HD16

Bingo (oregistrerad)

Recommended Posts

Bingo (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag vet inte om det här var rätt forums del att posta i, så slå mig på fingrarna om det är så.

Är helt grön på inspelningsfronten så jag tänkte att det var dags att börja lite lätt.

Jag har en Zoom HD16 och Cubase 5, jag undrar om jag kan få ljudet från HD16 direkt in i Cubase? Istället för att behöva spela in på HD16 - lägga in ljudfilerna på datorn - sedan in i Cubase.

Tack på förhand och ha ett gott nytt!

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

skummade manualen som hastigast och fr o m sid. 161 kan man läsa följande:

When the HD8/HD16 is connected to a computer (Windows/Macintosh) via the USB port, the following functions become available.

● Exchanging files with the computer (mass storage mode)

The internal hard disk of the HD8/HD16 is recognized by the computer as an external storage device, allowing easy transfer of audio data and SMF (Standard MIDI Files). Creating backup copies of projects on the computer is also possible.

●Operating DAW software from the HD8/HD16 (control surface mode)

The faders and keys on the HD8/HD16 can be used to operate transport functions or mixing functions of DAW software installed on the computer.

● Send/receive MIDI messages

MIDI messages can also be sent via USB cable.

Antagligen är det så att din HD16 blir en DAW-controller via USB:t. Då kan du kontrollera vissa av Cubase-funktionerna (så som Play, Rec, FF etc) och även faderfunktionerna via din HD16.

Å andra sidan så vet jag inte om du kan spela in 16 oberoende kanaler i Cubase samtidigt men det finns det säkert någon annan som kan svara på (som sagt; jag skummade manualen som hastigast 😉 ).

Välkommen till forumet förresten och gott nytt år!

Hoppas att du ska trivas 🙂

Vänligen,

CHAE

Edith: förtydligande

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)

Förresten Bingo; ett tips är du begagnar anmäl-knappen (återfinns neråt höger hörn till vänster om Citera- Multicitera- och Redigera-knapparna) och helt sonika anmäler din egen tråd till mod och begär att få den flyttad till avdelningen "Övrig studioutrustning".

Barasådäriallhast... 😑

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.