Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå! Bestämde mig för att under en strikt budjet skaffa ett midi keyboard, ända kravet var att det skulle funka att köra in i ipaden, och enligt jam.se så ska detta gå med detta bordet.

Men ! Det går inte. Eller ja inte än, det står även att man behöver ett 9v strömadapter och apple camera connecting kit. Vilket jag har, men jag får ändå upp meddelandet på ipaden att usb enheten kräver för mycket ström,

vad gör jag för fel?

På baksidan på keyboarden så finns där en usb och en midi out, efter som där bara följde med usb kabel så har jag bara testat det. Min tanke var att genom usb så kanske den automatiskt drar ström och att jag kanske måste fixa en midi->usb kabel? Om det nu finns något sådant?

Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Ibland står det att det inte funkar men gör det ändå men det har du väl kollat i ditt program. Det kanske behövs en usb hub men egen strömförsörjning det kan hjälpa ibland. För midi signalen så måste du ha nån midi in ingång via nån adapter eller nåt tror jag.

Hoppas det löser sig

Postat

Tja, jag har testat i programmen, funkar ej 🙁 keyboardet lyser upp ochbhar ström pga nätagget iallfall, förstår,inte varför den ska envisas med att sluka från usb sladden med,

Har läst att folk har liknande problem med usb hårdiskar, även om dom är självförsörjande med ström "från nätadapter" så står det att den kräver för mycket ström på datorn/iPad, hittar dock ingen lösning på detta,

Känner inte för att anv en självförsörjande usb hur med och få ännumera sladdar 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.