Jump to content
Annons

show me some skin!


Sonnert

Recommended Posts

Förstår inte varför folk vill förmedla saker med tatueringar, genom att tatuera in text osv (Memento? 😮). Jag tycker att tatueringar är som konst på kroppen, det blir så sjuuukt snyggt så länge det hålls under kontroll (99% av kroppsytan täckt med färgglada tatueringar är väl inte så jävla läckert). En kropp utan tatueringar ser livlös ut, men tatueringar på en otränad kropp ser fel ut.. Och så vidare 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SNIP

Men du behöver inte vara rädd, det gör inte alls ont.

Huh; jag skulle nog vara orolig och rädd inför att bli tatuerad, det tror jag faktiskt. Gör det verkligen inte alls ont? 😛

Det beror på vart du ska gadda dig. På rygg och mage känns det jävligt myckett. Lika så där man har svintunn hud som på insidan av armarna tex. Men om du gaddar dig "på" armarna så är det inte farligt alls.

Kommer ihåg att jag såg en dokumentär om danska Hells Angels för nå'ra tiotals år sen. Där visade en snubbe stolt upp gaddningen han hade på ollonet. Det måste ju vara det ultimata mandomsprovet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

SNIP

Men du behöver inte vara rädd, det gör inte alls ont.

Huh; jag skulle nog vara orolig och rädd inför att bli tatuerad, det tror jag faktiskt. Gör det verkligen inte alls ont? 🙁

Det beror på vart du ska gadda dig. På rygg och mage känns det jävligt myckett. Lika så där man har svintunn hud som på insidan av armarna tex. Men om du gaddar dig "på" armarna så är det inte farligt alls.

Kommer ihåg att jag såg en dokumentär om danska Hells Angels för nå'ra tiotals år sen. Där visade en snubbe stolt upp gaddningen han hade på ollonet. Det måste ju vara det ultimata mandomsprovet 😄

Just like Tägtgren.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Den där bilden i mitten där med bicepsposen ser suspekt ut! Håller du i en pitt där, med ollonet snett vinklat nedåt? Är det inte ett blixtlås i mörka byxor? Eller är det en kedja... *spekulerar*

🙁

Bara jag som ser det?/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Den där bilden i mitten där med bicepsposen ser suspekt ut! Håller du i en pitt där, med ollonet snett vinklat nedåt? Är det inte ett blixtlås i mörka byxor? Eller är det en kedja... *spekulerar*

🙁

Bara jag som ser det?/:musik

Hehe du har snuskig fantasi tror jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara inte blivet färdig med mina planer. Behöver någon som ritar upp ett snyggt orginal. Tänker ha en kajakpaddlare fast som en grottmålning på ena axeln. På andra tänkte jag mig en stor fet tysk rörmikrofon.... det var allt....... ja kanske en fullriggare på ryggen oxo 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 4 år senare...

Dito, är på väg att beställa tid. Blir någon gång under våren!

therocker: Kanske en kanalstripp på överarmen? 😆 Jag skulle iallafall lyssna två gånger på den ljudtekniker som satt i linne med en badass-stripp på armen. Frågan är vilka värden och vad den skulle visa. En maxad kompressor? En rimligt och nogrannt inställd parametrisk eq? En smygande send till ett plåtreverb? Ja, det skulle säga mycket om personligheten den satt på.

Själv skulle jag nog tatuera in ett Reverb A med wet/dry-spaken på 15 %.

Oops! Utsvävning. Du hittar nog nåt fint att tatuera som betyder nåt för dig. Är det första gången?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tatuering är enbart ett tecken på nervositet, precis på samma sätt som graffiti.

Varför är det ett rött kryss i en vit ruta på alla "bilder" bara. Inte en bild syns.

Jag ser oxå bara en massa kryss. Är det du som är den där musik som skrev i tråden för flera år sedan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tatuering är enbart ett tecken på nervositet, precis på samma sätt som graffiti.

Och den typen av inlägg är ett bra tecken på uttråkad användare som inte har något bättre att göra med sin tid än att skriva inlägg om saker han inte är insatt i!

Jag ser oxå bara en massa kryss. Är det du som är den där musik som skrev i tråden för flera år sedan?

Tråden är fem år gammal, så bilderna har väl tagits ner sedan dess.

Detta är min tatoo. Noterna är från en låt, Frustrate, som jag själv har skrivit:

5300_1207315508812_1406410387_607260_2771792_n.jpg

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Dito, är på väg att beställa tid. Blir någon gång under våren!

therocker: Kanske en kanalstripp på överarmen? 😄 Jag skulle iallafall lyssna två gånger på den ljudtekniker som satt i linne med en badass-stripp på armen. Frågan är vilka värden och vad den skulle visa. En maxad kompressor? En rimligt och nogrannt inställd parametrisk eq? En smygande send till ett plåtreverb? Ja, det skulle säga mycket om personligheten den satt på.

Själv skulle jag nog tatuera in ett Reverb A med wet/dry-spaken på 15 %.

Oops! Utsvävning. Du hittar nog nåt fint att tatuera som betyder nåt för dig. Är det första gången?

Du har kommit längre än jag, funderar ännu över vad det skulle kunna kosta 😛😛 En sån där gammal fiskartatuering med ett ankare i blått bläck kan man väl nästan göra själv? Men tack för tipsen, funderar på att avbilda en stereokanal med rihannas russian roulette på utsidan av ena benet från fotknölen till höften. Kan bli snyggt då det är lite "luft" i den 😄

Det stämmer inte. Isåfall vore jag helt fulltatuerad och hade haft fullklottrade väggar.

Jag med, hade inte haft en ren fläck!!

Detta är min tatoo. Noterna är från en låt, Frustrate, som jag själv har skrivit:

Snyggt!! Men dyrt antar jag.....

Kanske fantasilöst men ska jag vara lite allvarlig har jag sen barnsben funderat på en liten elak djävul som spelar gitarr på ena överermen. Töntigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske fantasilöst men ska jag vara lite allvarlig har jag sen barnsben funderat på en liten elak djävul som spelar gitarr på ena överermen. Töntigt?

Helt spontant: ja! Men om det är nåt du funderat på sen barnsben så varför inte. Och tycker du det är coolt ska du definitivt ta dig själv på allvar tycker jag.

Stället jag ska till tar 1300 i timmen, ( lite över vad det normalt kostar, men han är grym ). Kommer väl ta några timmar så det är spara som gäller - ska köra på insidan av överarmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt spontant: ja! Men om det är nåt du funderat på sen barnsben så varför inte. Och tycker du det är coolt ska du definitivt ta dig själv på allvar tycker jag.

Stället jag ska till tar 1300 i timmen, ( lite över vad det normalt kostar, men han är grym ). Kommer väl ta några timmar så det är spara som gäller - ska köra på insidan av överarmen.

Får man fråga vad du tänker dig för motiv? På insidan av överarmen, borde inte det göra ganska ont där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!! Men dyrt antar jag.....

Tog fyra och en halv timme och gick på 4000 kronor.

Och jag ska inte ljuga, gjorde helvetiskt ont! 🙂 Men slutresultatet var mer än värt det, jag är skitnöjd. 😄 Ska lätt göra en ny i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...