Jump to content
Annons

show me some skin!


Sonnert

Recommended Posts

Annons
Lägg upp bilder på dom/den.

sunkiga, suddiga, nya och töntiga. Upp med dom bara

tattoo.jpg

min hamnar nog under töntiga 😄

Gryyym 😛 ... Nästan lika grymt som folk som har tatuerat Amiga-loggan och C=-loggan 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)
tat2.jpg

Represent!

Fanns det inte ett bryggeri som hette Vårbergs på 80-talet? Som gjorde enbärsdricka och sånt? Blev i alla fall törstig när jag såg tatueringen... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tat2.jpg

Represent!

Fanns det inte ett bryggeri som hette Vårbergs på 80-talet? Som gjorde enbärsdricka och sånt? Blev i alla fall törstig när jag såg tatueringen... 🙂

Bryggeriet finns kvar men ägs nu av Spendrups. 🙂

Vårberg är förövrigt i mina hemtrakter=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
tat2.jpg

Represent!

Fanns det inte ett bryggeri som hette Vårbergs på 80-talet? Som gjorde enbärsdricka och sånt? Blev i alla fall törstig när jag såg tatueringen... 😎

Bryggeriet finns kvar men ägs nu av Spendrups. 🙁

Vårberg är förövrigt i mina hemtrakter=)

Grymt osiris!

Link to comment
Dela på andra sajter

Picture%20131.jpg

Har man väl börjat så kan man inte sluta....ska ha MER!!!

Snyggt!

Är det judestjärnan? Fast den "pekar" neråt istf uppåt förstås... 😕

nä judestjärnan har ju sex uddar, denna har bara fem (hade inte råd med fler...hehe) så det är alltså ett pentagram. Hårdrock så det skriker om det!!!

Man kanske inte ska gå och bada med "kristen ungdom" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Picture%20131.jpg

Har man väl börjat så kan man inte sluta....ska ha MER!!!

Snyggt!

Är det judestjärnan? Fast den "pekar" neråt istf uppåt förstås... 😕

nä judestjärnan har ju sex uddar, denna har bara fem (hade inte råd med fler...hehe) så det är alltså ett pentagram. Hårdrock så det skriker om det!!!

Man kanske inte ska gå och bada med "kristen ungdom" 😉

Ähmm.. hähä, sorry.. jag är lite nyvaken och suddig i ögonen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig falla mig in att sälla mig till den "tatuerade generationen". Vi befinner oss sannerligen i en tid av överkonsumtion när vi inte nöjer oss med att konsumera produkter utanför oss själva utan även måste konsumera våra egna kroppar. Våra kroppar är nu på flera sätt ett fält för marknadskrafterna. Vi känner oss svaga som medborgare, lite otydliga i kanten, om vi har begränsad köpkraft. Endast en medborgare med stor köpkraft är alltså en god medborgare i vårt samhälle. I en värld där vi inte kan finna vår identitet i det vi gör eller det vi ser på tv eller genom de skivor vi köper försöker vi se oss själva tydligare, och synas bättre, till exempel genom att tatuera oss. Vi försöker köpa oss till en tydligare identitet med alla dessa tatueringar. Man börjar kanske med en liten bild -- "nja, jag vill nog ha en till: Jag gjorde först en liten hammarhaj, nästa gång skall jag ha en dront."

I vissa kulturer i vissa tider betydde tatueringar något särskilt, en viss socialt och samhälleligt accepterad tillhörighet kunde präntas in med tauteringar. Ingen tatuerar något som verkligen betyder något för samhällsgemenskapen, för sådana tatueringar existerar inte längre. Man väljer ur en katalog eller betalar extra för en originaldesign. Mina barns namn i en blåskiftande delfin -- vad betyder det? Fegisen som tyckte att han var klok när han istället för sin (tillfällige) flickväns namn lät pränta "DITT NAMN" i en ros på armen -- vilken sorts hängivenhet visar det? Hängivenhet, förresten; idag kan man ångra sig, köpa sig fri från en tatuering man ångrar. Följaktligen betyder en tatuering ingen som helst hängivenhet, inget åtagande, inget ansvar. Det är som att smälla upp en plansch av en coca-cola burk på väggen. Man kan alltid byta ut den mot en Zingo-burk så fort man tröttnat. Det gör att vi i realiteten inte har någon chans att känna oss mer rotade i världen om vi tatuerar oss.

Efter tatueringar och piercing -- vilka framtida bevis kommer vi att behöva för att känna att vi existerar? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
I vissa kulturer i vissa tider betydde tatueringar något särskilt, en viss socialt och samhälleligt accepterad tillhörighet kunde präntas in med tauteringar. Ingen tatuerar något som verkligen betyder något för samhällsgemenskapen, för sådana tatueringar existerar inte längre.

Exactemente!

Det är just därför jag tatuerade "Vårberg" på min arm.

Ett sätt att visa min sociala & samhälliga tillhörighet...

Men du behöver inte vara rädd, det gör inte alls ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

SNIP

Men du behöver inte vara rädd, det gör inte alls ont.

Huh; jag skulle nog vara orolig och rädd inför att bli tatuerad, det tror jag faktiskt. Gör det verkligen inte alls ont? 😉

Det beror på vart du ska gadda dig. På rygg och mage känns det jävligt myckett. Lika så där man har svintunn hud som på insidan av armarna tex. Men om du gaddar dig "på" armarna så är det inte farligt alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en happy haj på armen, ingen kamera i närheten dock. Håller med om att tatueringar i allmänhet känns rätt mycket "90's". Tog min i början på nittitalet själv, vetefan varför egentligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...