Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!! Försöker få i gång ovanstående program i Cubese 5. Men kommer inte på hur man hanterar .NKS filerna. Programmet är installerat men man kommer inte åt instrumenten. Fungerar i Cubase 5 men åtkomst till instr sakna. Ngn som vet hur man gör? Det finns 2 .NKS filer men inget går öppna!!!

EWQLSO PRO_XP_Silver_01.nks

02.nks

Det skall finnas prt. lib oxå.....

Annons
Postat

Är det den nya (Play-motorn) eller den gamla (NI-motorn)?

Till Play-biblioteken behöver man iLok som licensen för biblioteket läggs in på - och om det är den gamla NI-playern, så har jag för mig att man aktiverar licensen med challenge/response-kod hos Native Instruments.

Jag har inte haft problem med någon av versionerna, utan de har funkat direkt efter installation och aktivering.

Postat

Vad du än gör kör inte gamla Kompakt som de där biblioteken kommer i (funkar som en egen plugg). De kommer garanterat fucka upp alla dina projekt. Kör det i Kontakt istället, fungerar en miljon gånger bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.