Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nu skrev väl trådskaparen Apogee One!

Men skulle du vara sugen på ett Apogee Duet (Version 1, det silverfärgade) så har jag ett i fin fint skick du kan få köpa.

Skicka mig ett pm

Postat

Du får välja efter vad som är viktigt för dig.

Men om du har två ljudkort som kostar ungefär lika mycket men det ena har dubbelt så många preamps och en massa annan funktionalitet så borde kvaliteten på komponenterna vara sämre. Eller?

Jag tror du får bättre preamps med Apogee One, men om MIDI är viktigt kanske det är bättre med ett integrerat paket? Själv har jag ett separat MIDI-interface till min Apogee Duet. Funkar utan problem.

Postat

Tack för bra synpunkter.

Du bör också väga in att One endast har en ministereo-utgång där du får välja att ANTINGEN köra lurar eller koppla till monitorer. Vill du snabbt kunna alternera mellan monitorer och hörlurar bör du alltså komplettera med en liten mixer eller t.ex en sån här: http://www.ordermusi...aljare/m-patch2

Jag har en mixer, så det borde inte bli ngt problem.

Du får välja efter vad som är viktigt för dig.

Men om du har två ljudkort som kostar ungefär lika mycket men det ena har dubbelt så många preamps och en massa annan funktionalitet så borde kvaliteten på komponenterna vara sämre. Eller?

Jag tror du får bättre preamps med Apogee One, men om MIDI är viktigt kanske det är bättre med ett integrerat paket? Själv har jag ett separat MIDI-interface till min Apogee Duet. Funkar utan problem.

Du kan ju ha en poäng med komponentkvaliteten, såklart. Frågan är bara om det är hörbart. Jag kan tänka mig att jag vill använda comp/lim-funktionen vid vissa inspelningar, så det är ju den som talar för Roland. Hmmm, lurigt detta. Nån som kan tipsa om ett tredje alternativ för att göra det ännu svårare kanske? 😉

Postat

Varför vill du använda comp/lim-funktion på ljudkortet? Det är bättre att du kollar nivån så du får bättre ljud att arbeta med i datorn. Eller så väljer du bättre hårdvara som har lite bättre headroom som klarar toppar utan att komprimera en massa.

Antingen är preamps viktigt för dej, eller så är de inte det. Det låter som om du föredrar funktioner framför kvalitet. Kör på det då. Du kommer förmodligen inte bli missnöjd med ljudet ändå.

Men om du vill ha ett annat förslag: Focusrite Saffire 6 USB. Schysst kort, mindre pengar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.