Jump to content
Annons

Edit


Soxic

Recommended Posts

Annons

tycker mix och låt håller ungefär lika hög kvalitet som den mesta poppunken, brukar dock inte lyssna särskilt mycket på den genren så jag ska inte ens försöka ge mer ingående kritik...

däremot vill jag påpeka att videon blir ganska tråkig eftersom att man ändå inte ser halva sångarens ansikte... man brukar väl vara noga med att hålla micken bredvid munnen i livesammanhang och så för att man ska se vad som sjungs, men nu är det till och med ett puffskydd i vägen 😛 det är klart att du ska ha puffskydd vid inspelning, men i videor tror jag att du ska försöka dölja dig själv så lite som möjligt!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

det låter bra, men försök tänka på att faktiskt framställa er på bästa möjliga sätt... kanske det här är ett bra tillfälle att utveckla era persona och så. det är nog bättre att bara framföra en låt än att även visa en "ointressant artist" 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En persona är inte synonymt med en roll, där man spelar någon man inte är. Ens persona innebär att man accentuerar de karaktärsdrag som kan ses som fördelaktiga medan man försöker undanhålla de som inte är lika attraktiva från lyssnarens synvinkel. Det är klart att man kanske inte vill vara något man inte är bara för att, men det är aldrig dumt att försöka nå ut till sina lyssnare med mer än genom musiken, för de vill ha en artist också, inte bara låtar 🙂

men valet är självfallet ditt och jag kommer inte ge några fler tips som du inte ens frågat om :rolleyes:

Redigerat av Zakyath
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah. Nu såg jag att det var ett Youtubeklipp också. Såg inte den när jag surfade med den korkade mobilen, bara en länk till Facebook. Ska lyssna sen...

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

"Vad tyckte du om den här?", frågade jag.

"Det lät som något som jag lyssnade på högstadiet", svarade min fru.

(Vi är båda 79:or, så vi gick på högstadiet 1993-1995.)

Inte alls min kopp te, men jag förstår att folk kan tycka om det. Trallvänligt, gitarrvänligt, influerat av Thåströms röst.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra! Gillar detta! Lyssnade t o m 2 ggr, vilket inte är ofta. (Jag är allätare när det gäller musik.)

Trallvänlig melodi - engagerande text.

Något tjatig i slutet dock, så jag tror att låten på skiva skulle tjäna på att ta bort "aaaah aaaah"-passagen och sedan korta ner antal gånger refräng-slingan kommer i slutet. Jag tror budskapet skulle bli intensivare i en kortare version. Live, däremot, så funkar nog detta längre arr med allsång. Byt inte ut ah-passagen mot ett gitarrsolo eller nåt sånt (överflödigt). Skulle gärna även höra en akustisk version där sången kommer fram mer.

Just det: Fyndigt bandnamn!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj med videon! Men ärligt talat vad menar ni med "Död åt poppen, här kommer punkrocken!" - poppigare punk än det här har jag sällan hört.

Nästa låt vill jag ha lite argare, lite hårdare, lite snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...