Jump to content
Annons

Avgör utrustningen vad du lyssnar på?


Recommended Posts

Jag satt och skrev ihop en annan grej här och fastnade i en tanke. Nämligen denna:

När jag lyssnar på musik under min "fritid" så lyssnar jag oftast i ett par rätt gamla nokialurar som är kopplade till min iphone. Dom förstärker basen ordentligt, och det är inte alltid så kul... Däremot har jag kommit på mig själv att under det senaste året (ungefär den tiden jag lyssnat genom dom) ha börjat lyssna mycket mer på HipHop och en del rnb (vilket jag alltid hatat) bara för att det är typ det enda som låter behagligt. Jag är ju liksom metalskalle ända in i själen, så det är ett jävla underligt fenomen.

Tankar?

Har hiphopens och rnb's världsherravälde egentligen att göra med att allt annat i dagens konsumentutrustning låter så jävla illa att folk väljer bort annan musik?

är det därför USA har börjat dra på sig euro/housekostymen!?

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är nog snarare så, att du långt om länge börjar vänja sig vid att det är så dagens musik låter, typ... 😉

...fast å andra sidan så lyssnar jag alltid genom rejäla prylar och gillar fortfarande inte hiphop o dyl - så det kanske finns ett korn av sanning i det du säger ändå...? 😱😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nope-jag lyssnar alltid på jazz (utom då jag lyssnar på forumlåtar-då blir det typ alla genre´s) men det är alltid trevligt att ha lurar/högtalare ochutrustning det låter bra i...

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll vad jag lyssnar genom. Lyssnar jag så blir det blues, rock. Aldrig hip-hop, trash och allt vad det nu heter. Plain simpel blues & rock. Jag sitter fast i slutet av -60 fram till mitten av -80. 😛

Edit: justering....

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

TS, jag tror det ligger en del i det du säger.

Lite off topic men ändå relevant: Kommer ihåg när jag var ute på turné mkt i mitten av 90-talet. Våra favoritband Dinosaur Jr och Ride m fl lät bara som en diskmaskin genom vägbuller och kassettbandsbrus så vi vick lyssna på 60's Motown-prylar istället vilket känns som en blessing så här efteråt:-)

Redigerat av Farmer Boy
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan helt klart ligga något i det. Jag älskar dödsmetal men lyssnar väldigt sällan på det i bilen, då jag har väldigt kassa bilhögtalare och min bil låter relativt mycket. Således blir det ofta bara en gröt av musiken och jag föredrar därför mer tydlig musik när jag kör bil, vilket leder till att jag lyssnar på mindre döds överlag. Tråkigt men sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...