Jump to content
Annons

Lyssna på musik med studiomonitorer


nickdist

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett par BX5 D2 M-Audio studiomonitorer. Dessa funkar prima och jag är mycket nöjd med dessa. Min fråga är är hur pass väl ämnade de är för att enbart lyssna på musik med? När jag inte spelar in brukar jag använda dem när jag lyssnar på musik i spotify, på cd etc.

är det att rekommendera? Finns det nackdelar med det tillvägagångssättet?

/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

absolut inte, det enda som är kan väl vara att väldigt bra studio monitorer är väldigt neutrala och kan uppleveas tråkiga. Men tycker du att musiken låter bra i dem så är det ju bara att köra. Det är ju till för att spela musik ur dem!

EDIT: dessutom så lär du dig ju monitorerna bättre och bättre ju mer du lyssnar på dem, så det är nog bara nyttigt att använda dem så mycket som möjligt!

Redigerat av JohanElfstrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har högtalare i min surroundanläggning, som lika gärna kunde platsa i studion - och jag hade också kunna flytta mina monitorer till vardagsrummet.

Det finns absolut inga nackdelar att lyssna på musik i studiomonitorer. Vad är det annars man har monitorer till...? 😉 Undantaget skulle vara typ NS-10 och liknande hemskheter som man verkligen inte kan njuta av musiken med... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...