Solisten Postat 22 februari 2005 Dela Postat 22 februari 2005 Hej Jag använde mitt SB live kort för ett par år sedan för "amatör" inspelningar av musik, och använde då soundfonts. Jag tänkte nu återuppta detta intresse och samtidigt köpa ett billigare hemstudiokort. Jag har tittat lite på Audiophil 24/96. Nu till frågan. Kan jag använda soundfonts till Audiophil kortet? Ps Skulle denna fråga redan finnas på forumet ber jag om ursäk. Sökte men hittade inget Ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 februari 2005 Dela Postat 22 februari 2005 Kortet har ingen större betydelse när det gäller SF... Programet du kör däremot MÅSTE stödja formatet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Solisten Postat 22 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2005 Ok. Så om jag använder Cubase eller Cakewalk som jag använde förut, så funkar det alltså? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 22 februari 2005 Dela Postat 22 februari 2005 det finns en gratis VSTplugin som läser soundfont. leta på kvr så hittar du den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dr Arthur Krause Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 SFZ är en bra mjukvaruplugg som du kan köra dina soundfont-filer med. Jag använder den dagligen med Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 23 februari 2005 Dela Postat 23 februari 2005 Har alldrig testat SFZ som rekommenderas ovan, men det som skiljer mot innan är att innan så läste du in SoundFonten med hjälp av ljudkortets drivrutiner och sen var det bara att köra. Nu får du använda SFZ som ett VST instrument i Cubase och spela mot det istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Solisten Postat 23 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2005 Ok. Tack för hjälpen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.