pxm Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Jag gillar min Epiphone jazzburk men jag är inte nöjd med mickarna riktigt. Har kollat DiMarzio och EMG men vet inte riktigt vad jag skall ha för sorts humbuckers. Det fanns så många sorter för fetare ljud,dual sound, bättre dist osv. Jag är främst ute ett rent klart ljud utan störningar mickar att ha på en typ akustisk stålsträngad gura lisom. Det fanns två jazzmickar men de hade fel infästning då de monterades direkt under halsen eller i sidan. Jag har redan hål och infästningar så. är ganska grön på detta-vilka mickar letar jag efter ???? mvh 🙂
AnthonyS Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Jag tycker att Seymour Duncan SH-4 JB + '59 är en klockren kombination. 1
pxm Postat 19 december 2011 Trådstartare Postat 19 december 2011 (redigerat) Läser om dem just nu-de verkar grymma och till ett bra pris... Kollar musikverkstans hemsida och seymour duncans.. Jupp-det får nog bli så efter julen eller i början av Jan... Redigerat 19 december 2011 av pxm
AnthonyS Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Du kommer att bli nöjd! Mångsidiga och fina.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.