Jump to content
Annons

Macbook Pro - hårddisken

Drake

Recommended Posts

Inför mitt Macbook Pro-köp undrar jag...

Ska jag köpa en separat, kvick Firewire-disk att spela in alla ljudpålägg på eller är det okej att spela in på den interna? Tänker på slitage, smidighet osv... Ska anv ett Apogee One-kort (usb). Kanske tips på nån disk om det är aktuellt?

Dela på andra sajter

Annons

Rent spontant känns det bättre för mig att spela in på en extern hårddisk så att datorn inte kraschar under inspelningsprocessen.

Så tänkte jag när jag sprang och köpte en maffig firewire hårddisk till min Macbook Pro för något år sen. I samma veva fick jag hem mitt ljudkort, Apogee Duet (firewire).

Till min förvåning upptäckte jag att datorn bara hade en firewire-ingång så jag fick spela in allting på datorns interna istället. Det har funkat kanonbra i 2 år!

Inför ditt köp: WD funkar alltid bra 😄

Redigerat av Jonnie
Dela på andra sajter

Till min förvåning upptäckte jag att datorn bara hade en firewire-ingång så jag fick spela in allting på datorns interna istället. Det har funkat kanonbra i 2 år!
Din hårddisk har väl 2 Firewireportar? Du länkar alltså vidare din Duet från hårddisken.
Dela på andra sajter

Din hårddisk har väl 2 Firewireportar? Du länkar alltså vidare din Duet från hårddisken.

Nej, på tiden det begav sig tänkte jag inte så utvecklat. Jag var naiv o ville ha en HDD direkt o då var bara en ingång enda alternativet, dessvärre 😛

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.