Jump to content
Annons

Recommended Posts

Är på jakt efter ett 24 eller 32 kanals analogt mixerbord med AD/DA inbyggt helst firewire portat.

Allen & Heats verkar ju trevligt i all Ära.

Men jag hittar inga samples över media inspelad på det. De videos som finns Är alla helt vÄrdelösa produkt demos från antingen NAMM eller AES mÄssor.

Finns någon litet mer grundlig av någon hemma producent i england, men inget som igentligen talar om kvaliten på pre-amps.

Hur Är kÄnslan på reglarna/pottarna?

hur fungerar igentligen I/O routingen mellan DAW & mixer.

Är det max 24 kanaler samtidigt alltid? dvs 24st in till mixern inkl master left/right.

går det att "banka" mellan kanaler t.ex 1-24 -> 25-X? mednas fortfarande master out spelar osv?

Äger någon ett exemplar?

Vad har ni för förslag på samma typ av mixer? Tascam 4800 serie finns ju men den Är ju rÄtt gammal.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag spelar in med ett Allen & Heath ZedR16, och det fungerar helt utmärkt. Jävligt bra preamps och jävligt bra eq. Känslan på pottarna och reglarna är helt okej, dom är inte plastiga och känns stabila.

"Banka" går inte, iallafall inte på den jag har, utan det är 16 kanaler plus stereo out, och that's it, det är heller inga motoriserade faders och det finns ingen recall-funktion, utan det är till att ta fram kameran om man ska switcha mellan olika projekt (om man nu tycker att det är trevligare att mixa med bordet, jag använder bara eq på väg in i mitt DAW, och sen mixar jag alltihopa i dator). Det är alltså helt enkelt en rätt simpel (men sjukt bra) mixer och inte en kontrollyta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, ja det ska ju tydligen vara samma preamp som sitter i ZedR16 och GSR24 varianterna.

Lite surt att det ej går att bläddra mellan spåren. Det händer ganska ofta i mina projekt att jag har över 24 spår i mina produktioner.

Men det kanske går att dra övriga "fyll" spår till en buss och dra den till en line-out och sedan köra den genom mixern.

Skulle ju kanske vara trevligt att kanske köra master left/right genom valve kanalerna på gsr24 för lite extra ståfräs.

Jag är intresserad utav att både använda mixerborder för tracka sessions till mitt daw och sedan retunera dem och mix materialet genom den.

Samt att det är rätt trevligt att ibland kunna köra sina favorit preams som t.ex en insert eller annan outboard gear.

Ja, möjligheterna är ju oändliga.

Frekvensspektrumanalysator du har inga ljud ex att bjuda på? Gärna rå material med eller utan eq osv.

Jag spelar in med ett Allen & Heath ZedR16, och det fungerar helt utmärkt. Jävligt bra preamps och jävligt bra eq. Känslan på pottarna och reglarna är helt okej, dom är inte plastiga och känns stabila.

"Banka" går inte, iallafall inte på den jag har, utan det är 16 kanaler plus stereo out, och that's it, det är heller inga motoriserade faders och det finns ingen recall-funktion, utan det är till att ta fram kameran om man ska switcha mellan olika projekt (om man nu tycker att det är trevligare att mixa med bordet, jag använder bara eq på väg in i mitt DAW, och sen mixar jag alltihopa i dator). Det är alltså helt enkelt en rätt simpel (men sjukt bra) mixer och inte en kontrollyta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, ja det ska ju tydligen vara samma preamp som sitter i ZedR16 och GSR24 varianterna.

Lite surt att det ej går att bläddra mellan spåren. Det händer ganska ofta i mina projekt att jag har över 24 spår i mina produktioner.

Men det kanske går att dra övriga "fyll" spår till en buss och dra den till en line-out och sedan köra den genom mixern.

Skulle ju kanske vara trevligt att kanske köra master left/right genom valve kanalerna på gsr24 för lite extra ståfräs.

Jag är intresserad utav att både använda mixerborder för tracka sessions till mitt daw och sedan retunera dem och mix materialet genom den.

Samt att det är rätt trevligt att ibland kunna köra sina favorit preams som t.ex en insert eller annan outboard gear.

Ja, möjligheterna är ju oändliga.

Frekvensspektrumanalysator du har inga ljud ex att bjuda på? Gärna rå material med eller utan eq osv.

Jag kan lägga upp ett par filer under morgondagen. Jag har experimenterat lite med att använda bordet som insert för att kunna eq'a olika spår i efterhand, samt använda lite outboard och märkte att det blir en djävulsk latency. Det är ju lätt fixat men ändå irriterande. Säkert olika mycket på olika system, men nåt man kan vara medveten om iallafall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...