Jump to content
Annons

Botemedel mot det djävulska trasslet?


Recommended Posts

Jag kan bli helt vansinnig på alla kablar som ligger överallt på golvet i inspelningsrummet! Man snubblar på dom, och med lite otur så knäcker man ett par inputs i multiboxarna... Sen ska det rullas runt på dubbla fyrtolvor tvärsöver härvorna och helt plötsligt börjar nåt glappa under inspelning och så vidare och så vidare.

Ok, viss överdrift kanske, men hur i helvete ska man bli av med kabeltrasslet? Bygga in multiboxar i utrymmen i golvet som går att stänga locket på har jag funderat en del på, alternativt kroka upp kablarna i taket direkt från stativen.. Jag kommer under året att sälja av lokalerna jag har just nu, för att bygga upp en studio från scratch (nåja, i en befintlig lokal iallafall) och då vill jag ha den bästa möjliga lösningen för detta..

Tips emottages med största tacksamhet.

-Förbannad/Klumpig tekniker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att sätta boxar i golvet kan vara bra, men de får ju sitta ganska djupt så att hela kontakten hamnar under locket, så att bara kabeln sticker upp. Boxar på några väl valda ställen i taket skulle kunna lösa ganska mycket problem. Då är det ingen risk att man trampar på något och det behövs bara en ganska kort kabel från boxen till micken. Golvet kan bli helt fritt då - något som nog de flesta uppskattar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, ja det där känner man igen... och så går de alltid sönder någon kanal i multin, lagom kul.

Multiboxar på golvet är nog den sämsta alternativet när du har fem andra ytor att sätta multi på. Kan man så bygg in så mkt som möjligt i väggarna, i lagom höjd. Visst, det blir ändå kablar på golvet men grymt mycket smidigare. Annars får man väl som claes sa hänga boxar från taket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, ja det där känner man igen... och så går de alltid sönder någon kanal i multin, lagom kul.

Multiboxar på golvet är nog den sämsta alternativet när du har fem andra ytor att sätta multi på. Kan man så bygg in så mkt som möjligt i väggarna, i lagom höjd. Visst, det blir ändå kablar på golvet men grymt mycket smidigare. Annars får man väl som claes sa hänga boxar från taket 🙂

Dom sitter i väggarna nu 😉 men då är ju problemet att man trampar på kablarna som hänger ut och knasar jacken iallafall. Det blir till att bygga in dom i golvet på ett par ställen helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...