D Vibe Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Just nu tuggar Musikhjälpen på SR P3 och SVT2, med programledarna Kodjo Akolor, Gina Dirawi och Jason Diakité (Timbuktu). http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?ProgramId=3946 Följer ni det och ska ni skänka några pengar? Isåfall skriv gärna här vad ni önskar m.m. 🙂 Ska önska låt imorgon...
stegrarn Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Zappade precis över till TV-sändningen och funderade just på vilken låt jag skulle önska om jag skulle önska nån. Kommer inte på nån skön dänga nu så jag tar det också en annan dag.. 🙂
Uozon Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Har önskat en låt, den har ej spelats ännu. Den låt som spelas just nu är vacker.
Jetblack Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Tyvärr är det ingen garanti att man får sin låt spelad, eftersom de får in betydligt fler önskningar än de har möjlighet att spela låtar i programmet. Summan man betalar för önskningen får man som se som ren välgörenhet utan att förvänta sig något i gengäld. Riktigt kul program att lyssna på, dock!
sadomachine (oregistrerad) Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Jag önskade såklart Leila K - Electric. Ska dessutom köpa låten på Itunes för att stödja Leila K aid.
D Vibe Postat 13 december 2011 Trådstartare Postat 13 december 2011 Har inte önskat än. har inte bestämt mig för vilken än 🙂 Förra året fick jag faktiskt önska en låt live via telefon (eller ja, man skickar ju ett sms, sen om man har tur så ringer de upp en). Då önskade jag såklart Enjoy the Silence med Depeche Mode 🙂
D Vibe Postat 13 december 2011 Trådstartare Postat 13 december 2011 Jag gick och grunnade ganska länge på vad jag skulle önska, men som av en händelse drog min snart treåriga son fram en singel med de gamla spacesyntharna S.P.O.C.K; Strange Dimensions. Så jag Blev lite nostalgisk och önskade spår nummer två från den skivan, nämligen Beam Me Up 🙂 .. vet inte om den spelats. troligen inte..
therocker Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Gillar musikhjälpen! Önskade flera gånger fÖrra året men fick ingen spelad men det är ju ändå pengarna man skänker som är huvudsaken. (Eller var det fÖr att jag bara Önskade gamla Alice Cooper låtar 🙂
D Vibe Postat 13 december 2011 Trådstartare Postat 13 december 2011 Självklart är det pengarna som räknas, låten är ju bara en bonus 🙂 Off topic: Varför skriver så många här på forumet åäö med stora bokstäver? är det något jag missat?
Jetblack Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Off topic: Varför skriver så många här på forumet åäö med stora bokstäver? är det något jag missat? Det är ingen som gör det avsiktligt. Det verkar vara en bugg som uppstår i kombination med forumets mjukvara och vissa webbläsare.
therocker Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 (redigerat) Hehe, förut var det ä:na, nu verkar det vara öööööööö:na 😄 Edit: eller inte nu längre....?! Redigerat 13 december 2011 av therocker
stegrarn Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Har inte önskat än. har inte bestämt mig för vilken än 🙂 Förra året fick jag faktiskt önska en låt live via telefon (eller ja, man skickar ju ett sms, sen om man har tur så ringer de upp en). Då önskade jag såklart Enjoy the Silence med Depeche Mode 🙂 Jag var inne på att önska Enjoy The Silence i år. Kan även bli nån annan men risken är stor att det blir nån DM-låt, hur som helst 🙂
YogSothoth Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Haha, min gamla polare satt och lirade i buren just, backade Femtastic, jävligt skönt gung!
D Vibe Postat 14 december 2011 Trådstartare Postat 14 december 2011 Jag var inne på att önska Enjoy The Silence i år. Kan även bli nån annan men risken är stor att det blir nån DM-låt, hur som helst 🙂 Härligt! Nu spelade de Somebody med dM! Rysningar!
Panzerfaust Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Önskade en låt men inte fan fick jag hÖra den =)
Nystrom Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Jag har lyssnat hela dagen idag och igår för jag har varit hemma och sjuk. önskade en låt, men hade inte turen med mig!
Jonnie Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Är det bara jag som tycker att Eric Saade Är Sveriges mest opersonliga artist?
sadomachine (oregistrerad) Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Jag gick och grunnade ganska länge på vad jag skulle önska, men som av en händelse drog min snart treåriga son fram en singel med de gamla spacesyntharna S.P.O.C.K; Strange Dimensions. Så jag Blev lite nostalgisk och önskade spår nummer två från den skivan, nämligen Beam Me Up 🙂 .. vet inte om den spelats. troligen inte.. Ska du inte ner till Malmö i helgen och kolla på SPOCK live då på Electric Xmas?
D Vibe Postat 14 december 2011 Trådstartare Postat 14 december 2011 Ska du inte ner till Malmö i helgen och kolla på SPOCK live då på Electric Xmas? Oj, visste inte att de ska spela 🙂. Men, nej det ska jag inte. Lite svårt att bara bege sig när man har småbarn 🙂
sadomachine (oregistrerad) Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Nej det är klart.... vi missar också det, biljetterna tog slut när vi äntligen hade fixat hundvakt. Annars så spelar även code 64, Hocico, Necro facility och Tyske ludder.
therocker Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Försöker i år igen med en Alice Cooper låt, första tanken var schools out men kom snabbt på att det va lite opassande med tanke på årets tema så det fick bli Generation Landslide i stället!
stegrarn Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Härligt! Nu spelade de Somebody med dM! Rysningar! Om jag gifter mig nån gång så ska Somebody spelas, det har jag bestämt sen många år tillbaks :-) Lite OT, men har du hört/sett klippet från Albert Hall när Alan Wilder gör den tillsammans med Martin för första gången sen 1994? Snacka om rysningar 🙂
D Vibe Postat 15 december 2011 Trådstartare Postat 15 december 2011 Nej det är klart.... vi missar också det, biljetterna tog slut när vi äntligen hade fixat hundvakt. Annars så spelar även code 64, Hocico, Necro facility och Tyske ludder. Aha! 🙂 Code 64 och Hocico har jag hört (talas om) förut, men inte de andra två. Var längesen jag var på ett renodlat syntharrangemang 🙂
D Vibe Postat 15 december 2011 Trådstartare Postat 15 december 2011 (redigerat) Om jag gifter mig nån gång så ska Somebody spelas, det har jag bestämt sen många år tillbaks :-) Lite OT, men har du hört/sett klippet från Albert Hall när Alan Wilder gör den tillsammans med Martin för första gången sen 1994? Snacka om rysningar 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=u_9EK6BK9ws&list=FL5Vfls0bT_WWPpJUG_BEPYw&index=24&feature=plpp_video När min brorsa gifte sig så gjorde jag en musikbakgrund till Somebody och så sjöng en kompis till dem den låten 🙂 .. Jepp! Har sett det klippet. Magiskt 🙂 Redigerat 15 december 2011 av D Vibe
D Vibe Postat 15 december 2011 Trådstartare Postat 15 december 2011 Lite intressant att musikers signerade prylar kan säljas för höga priser! Iofs är det ju för en god sak, men frågan är om inte folk hade betalat så mycket i andra sammanhang också? Lalehs akustiska gitarr som hon målat på gick för 17800 spänn t.ex. 🙂 http://www.tradera.com/lalehs-gitarrkonst-auktion_280404_145217343
D Vibe Postat 15 december 2011 Trådstartare Postat 15 december 2011 För alla metal/hårdrocksfans där ute så kör de enbart hårdrock och metal mellan kl 20 och 23 ikväll, så önska på!
puffra Postat 17 december 2011 Postat 17 december 2011 Addictive Drums + ADpaks signerat av Shellback och Max Martin.. soft! http://www.tradera.com/trumljud-signerade-av-max-martin-och-shellback-auktion_280404_145712778
D Vibe Postat 17 december 2011 Trådstartare Postat 17 december 2011 Addictive Drums + ADpaks signerat av Shellback och Max Martin.. soft! http://www.tradera.c...80404_145712778 Haha! Fräckt och ganska nördigt! 😄
Jonnie Postat 17 december 2011 Postat 17 december 2011 Så klockrent! Men Michael Jackssons ena platinaskiva för Thriller ligger ju ute för 2 mille typ. Ganska sjukt. Monstruöst.
mietek Postat 17 december 2011 Postat 17 december 2011 (redigerat) Dom där puffskydden de kör verkar ju riktigt fina, finns de på marknaden? Vad är det för mickar, 102? Redigerat 17 december 2011 av mietek
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.