Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Killwithskill detta är svnbra...både axe & status rules men jag VET att vi kan göra det ännu bättre...e ru på???

Heavy riffs in the living room or in the basement, who fucking cares rock on man!!!!!

Postat

Ett par till får det ändå bli 🙂

Lite mer svensk trevlig musik!

Postat

och----den andra godingen från mig...

mvh

Postat
Doors kör trummorna till vänster... Lite knepigt, men samtidigt snyggt. På många av deras låtar är det inen basist, keyboardkillen spelar bas på en liten basorgel. Live hade de aldrig basist, han kunde spela värsta improviserade solon med högern och samtaidigt basa stadigt o exakt med vänstern. Mkt få klara det.

Gitarristen Robby Krieger har vid nått tillfälle nämnt att han spelade gitarr med mycket bastoner för att täcka upp för deras frånvaro av basist. Så dom arrade nog upp det båda Manzarek och Robby för att få det att låta fylligt.

Postat (redigerat)

[status Quo – Mystery Song]

En fet +1 på den! Älskar låten till bristningsgränsen!

Edit: SF har fortfarande en del "Ä" att lösa

Redigerat av Valle
Postat (redigerat)

AXE

Axe fan! Det var jävlar inte igår...

Kul tråd!

Först ska ni få höra en gammal Scorpionslåt... såg att pxm skrev i någon tråd att de var bra i början av deras karriär, lyssnade lite, och blev väldigt förtjust i det jag hörde!

Scorpions var SVINbra innan de blev... mindre bra... Här är en till av de bättre. Satan vilket skjut i refrängen. Och gitarren...

http://www.youtube.com/watch?v=cwJcfFWgeqo

Brallar på med en tysk till. Två skulle det ju va

http://www.youtube.com/watch?v=SKml8LwF_0M

Redigerat av Vallhagen
Die Hard (oregistrerad)
Postat

therocker, du har en mycket god musiksmak måste jag säga. 🙂 Klassiker man växte upp med.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

De första musikvideos man fick se var när man tittade på Trazan&Banarne. Den här var en av dem och den är lika bra än idag, deras bästa låt:

Och en annan låt som jag tycker är bättre än deras största hit och en grymt bra video också:

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Och så en modern brutalt bra låt:

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Å en annan grym lÅt:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.