Jump to content
Annons

Förkylningar


Egghuvud

Recommended Posts

Fatalist eller agnostiker... skit samma egentligen. De flesta tror att det finns en mening med allt. Kan då någon vara vänlig att förklara vitsen med förkylningar.?

Nu är det m a o klippt igen. Snoret står som en fontän ur näsan. Hjärnan känns igenklistrad. Hostar gör jag så att jag inte kan sova och det värker i hela kroppen.

om några dagar kommer jag att ha glömt hur det var när jag kännde mig som sämst, men just nu suger det mesta.

När man var liten så kunde man iallafall vara hemma från skolan och läsa serietidningar och sova, medans mamma kokte kycklingsoppa, men sedan man blev vuxen stoppar man i sig några alvedon och går till jobbet och smittar ner alla där.

Finns gud? Och om han gör det, varför skapade han då, förkylningarna. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fatalist eller agnostiker... skit samma egentligen. De flesta tror att det finns en mening med allt. Kan då någon vara vänlig att förklara vitsen med förkylningar.?

Nu är det m a o klippt igen. Snoret står som en fontän ur näsan. Hjärnan känns igenklistrad. Hostar gör jag så att jag inte kan sova och det värker i hela kroppen.

om några dagar kommer jag att ha glömt hur det var när jag kännde mig som sämst, men just nu suger det mesta.

När man var liten så kunde man iallafall vara hemma från skolan och läsa serietidningar och sova, medans mamma kokte kycklingsoppa, men sedan man blev vuxen stoppar man i sig några alvedon och går till jobbet och smittar ner alla där.

Finns gud? Och om han gör det, varför skapade han då, förkylningarna. 🙁

Absolut...visst var det annorlunda när man var grabb 🙂 men att ta hand om sig själv genererar i sin tur att omgivning förhoppningsvis tycker att man är Ok. Det jag menar är att man har mest skyldighet gentemot sig själv att må så bra man bara kan.Och att gå och jobba när man är sjuk är nog mest dumt, ingen är oumbärlig även om man ser sig själv som det emellanåt...var hemma istället och försök inte ha dåligt samvete för att du är sjuk.Du kan ju alltid spela lite gura när du känner dig lite bättre 😮 krya...krya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill jag veta en gång för alla varför just kycklingsoppa skulle hjälpa mot förkylning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kycklingarna innehåller antistreptokocker? Nej jag vet inte. Men gott är det. Lätt att äta när man är förkyld också. Neutral smak och så där...

Till alla som tycker jag gnäller vill jag dessutom tillägga att jag inte alls gnäller. Jag vill bara förstå själva poängen, som frågan löd. Vad fan skall det vara bra för?

frågan var mer filosofisk.

edit: stavfel

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att de finns till för att få ett skäl att stanna hemma från jobbet, äta ostbågar, dricka whiskey och spela gitarr. Jag kan inte se någon annan större baktanke eller konspiration bakom förkylningar.

Om man ska tro Darwin så kanske de finns för att rensa ut de svagaste av oss... vilket ju antibiotikan har löst... om nu inte bakterierna är resistenta... å andra sidan är väl de flesta förkylningar orsakade av virus... hmmm... frågan är om det inte är en stor konspiration ändå. Jag tror det... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har med den ekologiska balansen att göra. Summan av basiller i galaxen är konstant. När någon blir frisk, måste någon annan bli sjuk. Och vice versa. Vet ej om det var en miss eller medvetenhet från Gud när han skapade alltet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fan skall det vara bra för?

Enkelt!

Utan döden, vad vore livet värt?

Utan förkylning, vad vore 11 månaders friskhet värt?

Fast erkänn att du endast är tacksam max 2-3 dagar efter att du blivit frisk? Ok, efter en riktig dunderförkylning kan det väl hända att man säger: jafyfan, förra veckan låg jag hela veckan serru, sjuk som ett jävla troll, (sen skiner man upp) fast nu är jag frisk. Åsså glömmer man återigen bort att vara tacksam.

Förkylningen är en lätt smekning från döden som ska påminna dig om att leva. I den stund du glömmer det är du redan död, fast doktorn kan dröja rätt många år med att underteckna dödsattesten. Men så plötsligt blir du riktigt förbannat sjuk igen. och du glömmer alla ljudkort, processorer, alla drömmar att gråtande stå som segrare i melodischlagerfestivalen och tacka mamma, din syster och alla kamrater på studioforum, nej plötsligt så finns bara en liten ödmjuk tanke i din feberheta hjärna! "-oh Gud, om jag bara blev frisk igen..vadsomhelst bara jag blir frisk".

Så egentligen ska du vara tacksam över att då och då få snora fett.

Freuds lillebrorsa Roffe

Link to comment
Dela på andra sajter

A på sätt och vis köper jag din förklaring r@ffe. Speciellt när du bli sådär poetisk och talar om dödens smekning. Nu skall jag naturligtvis passa mig för att önska mig sjukare, men det enda som inte stämmer med din teori är väl att förkylningar närmast är att betrakta som irriterande. Man är inte tillräckligt sjuk för att vara beredd att försonas med skaparen, man är bara precis så dålig så att det är lite jobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fan skall det vara bra för?

Enkelt!

Utan döden, vad vore livet värt?

Utan förkylning, vad vore 11 månaders friskhet värt?

Fast erkänn att du endast är tacksam max 2-3 dagar efter att du blivit frisk? Ok, efter en riktig dunderförkylning kan det väl hända att man säger: jafyfan, förra veckan låg jag hela veckan serru, sjuk som ett jävla troll, (sen skiner man upp) fast nu är jag frisk. Åsså glömmer man återigen bort att vara tacksam.

Förkylningen är en lätt smekning från döden som ska påminna dig om att leva. I den stund du glömmer det är du redan död, fast doktorn kan dröja rätt många år med att underteckna dödsattesten. Men så plötsligt blir du riktigt förbannat sjuk igen. och du glömmer alla ljudkort, processorer, alla drömmar att gråtande stå som segrare i melodischlagerfestivalen och tacka mamma, din syster och alla kamrater på studioforum, nej plötsligt så finns bara en liten ödmjuk tanke i din feberheta hjärna! "-oh Gud, om jag bara blev frisk igen..vadsomhelst bara jag blir frisk".

Så egentligen ska du vara tacksam över att då och då få snora fett.

Freuds lillebrorsa Roffe

Fy fasiken vad vackert, Roffe!!!

Kan inte Du starta någon slags andlig och filosofisk hörna här på nätet? Jag blir så glad när jag läst Dina goa inlägg om ditten och datten! Jag har sett på andra ställen att Du röner liknande uppskattning från andra här på forumet, bl a Olsberg. Undrar om inte vi borde föreslå att du får en egen tråd där Du kan få spinna loss! Förresten, har Du unnat Dig ett riktigt gott sportlov ännu? (se tråden "Fuck for forest)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har med den ekologiska balansen att göra. Summan av basiller i galaxen är konstant. När någon blir frisk, måste någon annan bli sjuk. Och vice versa. Vet ej om det var en miss eller medvetenhet från Gud när han skapade alltet.

Jag har samma teori om fett. Det är meningslöst att banta eftersom fett förmodligen förflyttar sig mellan peroner. Det svammlas om energi, men fett är fast massa och sådant kan inte omvandlas till kraft, såvitt jag vet. (hmm bensin försvinner ju i tanken, men det blir ju en gas av det.)

Det gäller således att passa sig för feta personer och ägghuvuden. När man sover i närheten av slika så är det lätt att det hoppar över en tre fyra kilo utan att man märker det. Viktväktarmöten bör vara något av det farligaste man kan utsätta sig för om man vill gå ner i vikt. Där flyger kilon bokstavligen genom luften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har med den ekologiska balansen att göra. Summan av basiller i galaxen är konstant. När någon blir frisk, måste någon annan bli sjuk. Och vice versa. Vet ej om det var en miss eller medvetenhet från Gud när han skapade alltet.

Jag har samma teori om fett. Det är meningslöst att banta eftersom fett förmodligen förflyttar sig mellan peroner. Det svammlas om energi, men fett är fast massa och sådant kan inte omvandlas till kraft, såvitt jag vet. (hmm bensin försvinner ju i tanken, men det blir ju en gas av det.)

Det gäller således att passa sig för feta personer och ägghuvuden. När man sover i närheten av slika så är det lätt att det hoppar över en tre fyra kilo utan att man märker det. Viktväktarmöten bör vara något av det farligaste man kan utsätta sig för om man vill gå ner i vikt. Där flyger kilon bokstavligen genom luften.

Ajdå, undrar vad det är för stackare som fått mina 17 kilo hittills då 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har med den ekologiska balansen att göra. Summan av basiller i galaxen är konstant. När någon blir frisk, måste någon annan bli sjuk. Och vice versa. Vet ej om det var en miss eller medvetenhet från Gud när han skapade alltet.

Jag har samma teori om fett. Det är meningslöst att banta eftersom fett förmodligen förflyttar sig mellan peroner. Det svammlas om energi, men fett är fast massa och sådant kan inte omvandlas till kraft, såvitt jag vet. (hmm bensin försvinner ju i tanken, men det blir ju en gas av det.)

Visst är det så. Men det innebär ju inte att det är meningslöst att banta, utan man behöver bara hitta en mottagare till de kilon man vill förlora. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...