Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå! Mitt första inlägg här.

Har fastnat lite med en låt här och skulle vara hyggligt ifall ni kunde lyssna på den och säga vad ni tycker 🙂

Den är inte klar än, den ska bli längre och mer varierad.

Använder ableton tillsammans med massive, nexus, analog factory och iZotope om det skulle hjälpa er.

soundcloud.com/flebbas/test

Annons
Postat

Soundet är helt okej, men inte mixen. Den lågfrekventa delen av innehållet låter ganska okontrollerat. Lite baskompression skulle göra susen för låten! Sedan tror jag att det behövs lite mer EQ på mastern också, låter som att det är lite väl mycket mellanregister.

Postat

Okej! kan hålla med dig om det. mixning är inte riktigt min grej men jag ska göra ett försök så uppdaterar jag

tack!

Postat (redigerat)

uppdaterat nu! Hör du någon skillnad?

Soundcloud.com/flebbas/moraxusrape

Ändrat lÄnken

Redigerat av flebbas
Postat

Sjukt fet. Saknar en vacker melodi som kan komma efter en minut för att göra en paus, och sen komma in efter 2.30.

Eller nåt. Men riktigt nice! Sitter här och dunkar!

Postat

Fick as ont i skallen i början av all subbas i kaggen. Bara dunkade i huvet med mina lurar så du kanske kan skära kicken lite mer i subben. Annars låter det fett. Men som sagt tycker jag det är lite mycket subbas överlag. Blir uttröttande att lyssna på i lurar för mig iaf. Snyggt synthljud förövrigt. Delen som kom på 2.15 tyckte jag kändes lite konstig, ljudet passade inte riktigt in, tycker att det ska vara lite vassare, tycker att det är lite för runt nu. Saknar också någon form av catchig melodi, låten kändes lite tom och det hände inte så mycket överlag. Men det kanske är typiskt för den här genren, vad vet jag, inte riktigt min musikstil 🙂

Postat (redigerat)

Det dÄr lÄt betydligt bÄttre! 🙂

haha skönt att höra 😉

Lyssnat igenom den på jobbet ex antal gånger idag och ska sitta o småpilla lite nÄr jag kommer hem. vettefan hur jag ska lösa det med sjÄlva melodidelen. Låten ska vara ganska repetetiv. och vad den ens Är för genre vet jag ej.

Ska dra ner på kicken samt dra ner subbasen på dom lÄgre tonerna då jag mÄrker att dom bara gör gröt av allting.

blir att kasta in en överton på 2.15delen också för att få lite mer frÄs i det.

Men kul att ni gillar det och tack för tipsen!

Redigerat av flebbas
  • 3 veckor senare...
Postat

Älskar skriket, låter som att vara samplad ifrån någon b-skrÄckis på 80-talet haha 😆

Haha aa, sökte på typ horror scream på google och hittade det.

Nu är iaf länken uppdaterad igen, ändrat en hel del.

Nu vill jag bara få till mixningen lite bättre.

Har typ lyssnat ihjäl mig på låten så jag har som svårt att avgöra vad som behöver ändras 🙂

soundcloud.com/flebbas/moraxusrape

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.