Jetblack Postat 5 december 2011 Postat 5 december 2011 (redigerat) Det värkar ( 😛) bli fel om det är ett ä inne i ett ord, men inte om det bara är ett ä som inte hör ihop med något ord. Kan det tänkas att forumet bygger på programvara från något land utan skandinaviska tecken...? Edit: Wtf, ibland blir det rätt och ibland blir det fel 😮 Redigerat 5 december 2011 av Jetblack
Guitar Nilsson Postat 5 december 2011 Postat 5 december 2011 I går blev mina lilla ä omvandlade till stora ä. Men inte idag, tror jag....
Bodhi Postat 5 december 2011 Postat 5 december 2011 (redigerat) ÄääÄäÄäää kan man i väntan på forumfix pricksäkert posta med om man växlar redigeringsläge (lilla knappen längst upp till vänster). Trådarna har blivit smalare i bredd också och Studiologgan längst upp har försvunnit. Min bästa gissning är termiter. Redigerat 5 december 2011 av Bodhi
SadamJR Postat 5 december 2011 Postat 5 december 2011 ÄÄh. Den andra bokstaven var definitivt ett litet Ä.
Frekvensspektrumanalysator Postat 5 december 2011 Postat 5 december 2011 (redigerat) Ääääääääääääääää Edit: funkar ju som det ska 😛 Redigerat 5 december 2011 av Frekvensspektrumanalysator
MRS8 Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) dä va inget 🙂 Redigerat 6 december 2011 av MRS8
hegobald Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) åäö åäö ??? Vad menar ni? EDIT:Aha.. Nu gjordes alla stora bokstäver om till små dessa skrivs som stora-> åäö 😲 Test med full redigerare nu åäö Nix den vägrar stora AAO blir åäö i stället 😕 Kör för övrigt Google Chrome på OS X Testar med senaste Safari nu åäö Redigerat 6 december 2011 av hegobald
pikzel Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) åäö åäö åäö åäö (sss Sss SSs SSS). Testar lite i firefisk. Edit: funkar ju inte alls. Skandal! Redigerat 6 december 2011 av pikzel
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) BÅT bÅt PÄPPLE pÄpple KÖL kÖl Google Chrome 15.0 o OS X 10.7.2 ser Än sÅ lÄnge galet ut. Och inte finns det nÅgon anmÄl-knapp att uppmÄrksamma moderatorerna med heller... Redigerat 6 december 2011 av joachime
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) Nu i Safari 5.1 på samma dator: BåT båt PÄPPLE pÄpple KÖL kÖl Funkade ganska exakt lika illa. Redigerat 6 december 2011 av joachime
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) Och nu i Opera 11.52: BÅT bÅt PÄPPLE pÄpple KÖL kÖl Samma knas igen. Redigerat 6 december 2011 av joachime
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Lustigt att Safari visa små å medan Opera och Chrome visar stora.
Linus Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Jag känner inte igen problemet. Firefox 8.0.1 på 10.6.8
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Safari 5.1.2 äppel päppel Jag kör 5.1.1. äppel päppel äPPEL PäPPEL
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Och nu har jag uppdaterat till 5.1.2 äppel påppel pörom äPPEL PåPPEL PöROM Så versionen av browser påverkar inte i mitt fall.
Nystrom Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Att bro på detta, är det bara för mig "Loggan" högst upp på sajten är borta? Samt tumme upp grejjen vid varje inlägg?
pikzel Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) Är det hÄr renderings-/presentationsproblem eller Ändras tecknen nÄr de skrivs till/lÄses från databasen? Dvs, ser det likadant ut i alla webblÄsare? Så hÄr ser det ut för mig, i Firefox 8.0 i Windows 7: Edit: Jaha, stora blir små och små blir stora. Vettigt. Redigerat 6 december 2011 av pikzel
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 @Pikzel. Texten rendreras likadant hos mig som på din skärmdump. Jag använder Chrome på en Mac.
Claes Holmerup Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 I mitt IE har det aldrig varit bekymmer med de svenska tecknen - men i mailnotifieringarna om att det finns nya meddelanden, har det varit lite si och så tidigare. Verkar däremot ha frisknat till nu på senare tid. 🙂 Saknar dock, precis som ni andra, forumloggan och pricken/stjärnan framför trådarna som tar en till senaste olästa inlägget. Vi får hoppas att någon hittar dem snart och klistrar dit dem igen...
joachime Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Claes, din text är inga problem att skriva för mig heller, av någon anledning. Prova att skriva någon av de ord eller meningar som tidigare visat sig vara problem med. Vore intressant att se hur det ter sig i IE. Vilken version använder du? Kopierar Claes text här: I mitt IE har det aldrig varit bekymmer med de svenska tecknen - men i mailnotifieringarna om att det finns nya meddelanden, har det varit lite si och så tidigare. Verkar däremot ha frisknat till nu på senare tid.
Claes Holmerup Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) ÅÅÄÄÖÖ EDIT: Men vad f-n! 😮 Det dÄr skrev jag med varannan versal och varannan gemen - och det har Ändrats till enbart versaler nÄr jag gÅr in och redigerar, sÅ det jag skrev frÅn bÖrjan har alltsÅ Ändrats. SpÄnnande... 😆 EDIT2: GAH!!! Nu blev ju en massa i texten Ändrat till versaler ocksÅ. Alla svenska tecken blev plÖtsligt versaler... ...bÖrjar nog fÖrstÅ vad ni snackar om nu... 😉 Redigerat 6 december 2011 av Claes
Nystrom Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) ÅÅÄÄÖÖ Test HÄj HÖj Öjj ÄÖÅ Redigerat 6 december 2011 av Nystrom
BluesBoy Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 (redigerat) Mycket spännande....jag har inte upplevt något sådant, tror jag.... ååååääääÖÖÖÖ Hmmm....edit: OK, Jag skrev de 2 fÖrsta å'na med stor bokstav och likaså kommande ä och Ö Redigerat 6 december 2011 av BluesBoy
Claes Holmerup Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Äsch - vad f-n. Det finns ju Tippex... 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.