JockeH Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Hej. Jag är en tottal nybörjare när det kommer till sånt här. Men vill lära mig lite grann. Så jag undrar om nån kan förklara för mig hur man gör för att föra över musik från kassett till datorn? vill få in min Likavaara Frans till datorn. Tack på förhand ////JockeH
wonderboy Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) Du behöver ha tag i en rca-sladd. Den har oftast en röd och en vit kontakt. Denna kopplar Du från kassettdäckets "out" eller "play" in till datorns ljudkort där motsvarande kontakter torde finnas. De bör dock vara märkta med "audio in" eller liknande. Vad är Likavaara Frans för någé? Redigerat 22 februari 2005 av wonderboy
ifransson Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Eller en sån här: http://www.thinkgeek.com/computing/drives/6908/ 😉
Björn Olsberg Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Använd sökfunktionen och sök förslagsvis på "kassett". Då kommer bland annat följande upp: Kassettporta till dator? Kassett till datorn? Vinyl till datorn LP till datorn/CD-R Välkommen att fortsätta diskussionen i de redan existerande trådarna - jag stänger denna.
Recommended Posts