Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har fått i uppdrag att producera en låt till en artist och ifall alla instanser gillar det hela så släpper dom det som hans andra singel. Det är ett pop/r'n'b projekt med lite downtempo. Själva melodin och texten är klar och inspelad, bara bakgrunden som fattas alltså.

Jag tror jag skulle behöva lite hjälp här och söker således en producent som har koll på r'n'b delen då jag själv inte är så jättebekant med det. Ett plus är om du även på ett snyggt sätt kan arrangera in ett piano i det hela då detta önskades av artisten.

Det var tänkt att jag och artisten splittar 50/50 på inkomsterna men om jag tar in en till så måste vi dela på kakan (dvs 25% var).

Ett plus om du bor i Stockholm, och jobbar i Logic då vi också gör det.

Ganska snabba ryck då det ska vara klart i början av januari.

PMa så går vi vidare därifrån.

Annons
Postat

Spricker redan på procentuträkningen.... 😛

Om två delar så blir det ju 50/50, det är ju klart. Men om Ni tar in en till, hur kan det då bli 25%? Eller får producenten 2 * 25%?

Sorry, det var lite OT. Men kan inte låta bli att undra...

Borde snarare bli typ 33,333333333333333333333...

• Gilla 2

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.