Jump to content
Annons

musiken krockar med utbildning


denZne

Recommended Posts

Tjenare, spelar aktivt med ett ny startat band och går på gymnasiet.

Jag går ekonomi och de andra grabbarna går el, det jag har börjat bekymra mig över är att de kommer få jobb direkt efter gymnasiet och behöver inte plugga vidare så de kan lägga ner mer tid på musiken.

Tycker ekonomi är kul men känns som om vi ska kunna satsa så kan inte jag plugga vidare efteråt.

Vad ska jag göra? Vet ni några stora artister som är utbildade inom något annat än musik som ändå klarade av det?

posta gärna några förslag vad ni tycker jag ska göra/tänka!!

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att arbete skulle ge mer tid till musik än plugg har du nog fått om bakfoten. Om ni vill satsa så är det bandet som gäller, 100%, ingen innebandyträning eller myskvällar med flick/pojkvänner eller world of warcraft när det är repdag osv, utan det är socialbidrag och A-kassa som gäller medans man får ihop sina chops som band. Fråga vilken större artist som helst.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, spelar aktivt med ett ny startat band och går på gymnasiet.

Jag går ekonomi och de andra grabbarna går el, det jag har börjat bekymra mig över är att de kommer få jobb direkt efter gymnasiet och behöver inte plugga vidare så de kan lägga ner mer tid på musiken.

Tycker ekonomi är kul men känns som om vi ska kunna satsa så kan inte jag plugga vidare efteråt.

Vad ska jag göra? Vet ni några stora artister som är utbildade inom något annat än musik som ändå klarade av det?

posta gärna några förslag vad ni tycker jag ska göra/tänka!!

Tack på förhand.

Du vet inte om de kommer att få "jobb" direkt efter elprogram. Många har doktorerat flera ggr om och är ändå arbetslösa. Andra kommer direkt

från fängelsevistelse och skriver under anställningspapper per omgående. Och det handlar bara om disponering av tid. De jobbar - sedan kan de

pyssla med musik. Du kanske läser vidare - och sysslar med musik. Och även om du håller på 24/7 med att öva och repa med dina respektive är det

fortfarande ingen garanti för ett skvatt.

Och vad menar du med " ändå klarade av det"? De flesta mainstreamartister tycks inte ha någon utbildning alls. Många jazzare har några år

på MHS eller MI e.d i ryggen. Själv vet jag att Dennis Chambers, Mark Mondesir, Carter Beauford etc är helt autodidakta. Carter höll på med ett lärargig

inom data några år f.ö. Springsteen har aldrig jobbat eller läst en dag i sitt liv. Mike Portnoy delade ut pizza innan han blev bankman. å andra sidan

gick han nog på Berkeley eller motsvarande, så glöm det.....

I alla fall....tänk inte alltför mycket utan gör det som är roligt och gör det fokuserat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pluggar mer än heltid och har således inte tid för något band, men njuter till fullo av musiken ändå. Jag gick natur på gymnasiet och befann mig således i samma sits som du vad gällde eftergymnasial utbildning. Så jag sköt upp pluggstarten, säsongade och lirade i olika liveband och hade hur kul som helst. Nu har jag musiken på hobbynivå och trivs kanonbra med det. Du behöver inte räkna ut hur livet ska bli när du går i gymnasiet. Verkar bandet funka - skaffa ett timjobb och lira så mycket det går. Funkar det inte så kan du börja plugga senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...