Baroness (oregistrerad) Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Tja! Jag heter Emma och sitter fast i studionördandet. Jag försöker lära mig så mycket jag bara kan om ljudteknik, och hoppas att ni kan hjälpa mig med att komma vidare! Jag sitter med Pro Tools 9, efter att ha arbetat i Cubase i några år. Jag spelar lite gitarr, bas och sjunger ibland (försöker dock bli bättre). Jag lyssnar jättemycket på 16 horsepower, Ani DiFranco, Mark Lanegan och Bonnie Prince Billy, och det är åt det hållet jag vill att mina produktioner ska gå. Jag gillar att spela in akustisk gitarr, piano och sång. Nu när jag är medlem så ska det bli kul att lyssna igenom vad ni andra har lagt upp! Hej hej!! /Emma
CHAE Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 (redigerat) Välkommen Baroness och hoppas att du ska trivas här 🙂 16 Horsepower och Ani DiFranco bl a alltså. Trevligt! Vänligen, CHAE Redigerat 4 december 2011 av CHAE
SadamJR Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Välkommen. Allmänna snacktråden är det roligaste som händer här.
Frekvensspektrumanalysator Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Ja, välkommen! strunta i dom träligaste gubbarna bara, så kommer du trivas ännu bättre 😉
Baroness (oregistrerad) Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Du, jag har två storebrorsor så jag kan ta hand om mig själv, lämna hanteringen av gubbsen till mig 😉
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Du, jag har två storebrorsor så jag kan ta hand om mig själv, lämna hanteringen av gubbsen till mig 😉 Du får gärna hantera en gubbe som mig. 😛 Och välkommen hit. 🙂
Nystrom Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Välkommen! Hoppas du kommer trivas, detta forum är en guldgruva av kunskap!
DrivKraft Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Välkommen Baroness! Hoppas att du skall trivas. 🙂
Baroness (oregistrerad) Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Tack alla. Får nog gräva djupt efter information här, med tanke på hur trådarna ser ut, men det är ju ändå skönt med det svenska språket som omväxling (hänger mest på gearslutz, men det är så himla stort).
Bodhi Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Är numera inte ens i närheten av mina forna glansdagar som Prylnörd DeLuxe, men hälsar dig välkommen ändå, Baroness. Det är lite rörigt att hitta här och det tjafsas ibland lite för mycket, men det är du säkert redan van vid från Gearslutz 🙂 Ani DiFranco? Sweet.
sadomachine (oregistrerad) Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Välkomme, hoppas du ska trivas...
Claes Holmerup Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Välkommen hit! Alltid trevligt med nytt folk som kan bidra med nya funderingar och vinklingar i de stundtals vilda diskussionerna. 🙂 1
Florian le Sage Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Välkommen Emma,har du nåt du kan dema/länka till eller så på vad du sysslar med, vore kul att höra tycker jag, bra vokalinsatser är något jag söker och sedan gammalt föredrar att tjejer får göra, ännu bättre om du trakterar fler instrument också***
BurninSven (oregistrerad) Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Jag gillar prylar både virtuella/digitala och sånt som låter på riktigt. Hittade två bildtelefoner i brorsans flyttlass kan det va av intresse typ en femhundring styck 😄 Visiophone Leadtek LR8882 = good stuff tror jag i alla fall dvs om man inte har Skype redan men ändå 😄
Ridpojken Postat 5 december 2011 Postat 5 december 2011 Stackare! Att vara prylnörd och studionörd är livsfarligt. Vad du än gör, bli inte intresserad av video/TV, det är fan ännu dyrare! 😛 Välkommen!
Bodhi Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Hon kanske har ett liv, något i alla fall undertecknad inte haft den senaste månaden 😄 1
mietek Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 fan va gubbsen började dreggla nu när den avataren gled in 🙂
Nystrom Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 Emma kom och gick verkar det som.... Hon kanske har ett annat liv än att hänga på uppdatera knappen till detta forumet som en hel del andra, hehe 😉
Florian le Sage Postat 6 december 2011 Postat 6 december 2011 fan va gubbsen började dreggla nu när den avataren gled in 🙂 fattar ni inte att det är ett joke???
Martin Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 Amen fyyfaaan emma! Välkommen dåraaaaaa!!! bääärs finns inte i min kyl iaf, men du kan få en kaffe om du är snäll och stämmer gitarrjäveln, gammal är hon också.... fy fan. Välkommen va!
Martin Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 (redigerat) HAHA alla lägger in en stöt <3 alla ser ljuset framför sina dataskärmar. Redigerat 7 december 2011 av Martin
Baroness (oregistrerad) Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 Haha, här är man borta typ en dag liksom!! Och sluta bete er som ett gäng lumpare, ni är ju fan pinsamma! Som nån var inne på så har jag en hel del annat att göra än att hänga här.
Baroness (oregistrerad) Postat 7 december 2011 Postat 7 december 2011 Otroligt vackra och maffiga djur. Hells yeah! Det är dom.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.