Guitar Nilsson Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 (redigerat) Pisslaptop... Har jag öppnat bara två sidor, tex studioforum o FB, och sen klickat bara några ggr är det kört, det händer inte ett jävla skit, det tuggar i åratal "väntar på casheminne" står det. Att trycka backsteg samma sak. Har kört defrag o diskrensning tusen ggr. Kör olika virusprogram. Allt är bara perfekt enlig demNär jag nyss öppnat Google Chrome går det snabbt, fast bara några ggr, sen måste jag fimpa alla flikarna och börja om. Kan det vara nåt med Google Chrome? Bild på vår Ozzy, han är fixerad vid gitarrer. Redigerat 4 december 2011 av Guitar Nilsson
peterT Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Vad är det för dator, processor och ram? Hur gammal?
Guitar Nilsson Postat 4 december 2011 Trådstartare Postat 4 december 2011 (redigerat) Den heter emachines... Det där andra vet jag inte, jag fattar mig inte på sånt. Går det att se nånstans? Vad är casheminne? Kan det paja? EDIT äldsta fotomappen är från 2009 ser jag... Redigerat 4 december 2011 av Guitar Nilsson
JohnRick Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Emachines är är budgetmärke (tror min syrra hade en sådan för ett tag sedan) som inte lämpar sig till alltför mycket. Men surfa och skriva borde man ju kunna göra på den tycker jag: http://www.pcpowerguide.com/pc-hardware/emachines-pc-review-pros-and-cons/
Nystrom Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 Jag skulle rekommendera att dra en rensning med Ccleaner. Ett gratis progrm som rensar mycket olika cache som ligger lagrat på hårddisken. Cacheminnet har dock att göra med processorn. Och din dator ska kunna klara av det där, ingen fara. Om du inte vill ladda ner någonting så an du börja med att prova detta: Kopiera " chrome://settings/advanced " och klistra in dom URL, klicka sedan på Rensa webinformation.
Guitar Nilsson Postat 4 december 2011 Trådstartare Postat 4 december 2011 (redigerat) Jag skulle rekommendera att dra en rensning med Ccleaner. Ett gratis progrm som rensar mycket olika cache som ligger lagrat på hårddisken. Cacheminnet har dock att göra med processorn. Och din dator ska kunna klara av det där, ingen fara. Om du inte vill ladda ner någonting så an du börja med att prova detta: Kopiera " chrome://settings/advanced " och klistra in dom URL, klicka sedan på Rensa webinformation. "och klistra in dom URL".....? Hur gör man det? Jag är datadyslektisk... Systemet är Windows Vista, tyvärr. Redigerat 4 december 2011 av Guitar Nilsson
Guitar Nilsson Postat 4 december 2011 Trådstartare Postat 4 december 2011 (redigerat) Försöker ladda ner Ccleaner nu. Ccleaner gick lätt att installera, det dök upp en ny version direkt, tog hem den med. Har kört programmet, få se om det blev bättre. Knepigt med detta är att Google Chrome verkar ha fått nödbromsen i fortare än Internet Explorer som ajag inte gillar o aldrig brukar köra annars. Stort hygglo-tack för tipsen! Redigerat 4 december 2011 av Guitar Nilsson
Guitar Nilsson Postat 4 december 2011 Trådstartare Postat 4 december 2011 Jag skulle rekommendera att dra en rensning med Ccleaner. Ett gratis progrm som rensar mycket olika cache som ligger lagrat på hårddisken. Cacheminnet har dock att göra med processorn. Och din dator ska kunna klara av det där, ingen fara. Om du inte vill ladda ner någonting så an du börja med att prova detta: Kopiera " chrome://settings/advanced " och klistra in dom URL, klicka sedan på Rensa webinformation. Installerat o kört Ccleaner... Genast blev "pisslaptopen" som ny! Hurra! Klickar jag på backsteg backar den en sida på en sekund. Jättetack för svar o tips, jag blir rörd här, frun blir lika glad! 1
Nystrom Postat 4 december 2011 Postat 4 december 2011 "och klistra in dom URL".....? Hur gör man det? Jag är datadyslektisk... Systemet är Windows Vista, tyvärr. Slant på skrivbordet i feberns hetta! Skulle stå "Och klistra sedan in det i URL-fältet" Url fältet är där du skriver in hemsidans namn. Installerat o kört Ccleaner... Genast blev "pisslaptopen" som ny! Hurra! Klickar jag på backsteg backar den en sida på en sekund. Jättetack för svar o tips, jag blir rörd här, frun blir lika glad! Kul att det fungerade, det är ett underbart program! Mycket lättanvänt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.