Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag undrar om ni har tips & ideér på hur man kan börja att dra in lover på sin hemma studio. Vad kan man göra för att börja tjäna pengar? Vad kan ma göra för jobb?

Annons
Postat

Till en början gäller det att ta allt du kommer över...

Förutsatt att det inte är ett demoband som VERKLIGEN INTE kan spela, för isåfall kommer allt låta pannkaka och då blir det naturligtvis du som får ta skiten för deras okunnighet. 😉

Ett tips kanske kan vara att göra lite "låtsasradioreklamer" och försöka sälja in dig hos lokala företag som vill sända reklam i lokalradion.

Annars brukar det funka att göra liveinspelningar på coverband ifall du har möjlighet till det.. (valde coverband eftersom de tyvärr oftast tjänar mer stålar än band som spelar egen musik)

Postat

Jag håller med Brojd! Jag spelar i ett coverband och i ett rockband som kör eget material. Coverbandet drar in pengar medans rockbandet bara kostar! Som coverband är det viktigt att kunna lämna CD:s, videos, DVD:s som ger en bild av hur man ser ut och låter live! Vi började med att göra en demo i studio och responsen från bokningsbolag och arrangörer blev ungefär så här: "Vem som helst kan låta bra i en studio men hur låter ni live?". Träna mycket på att göra liveinspelningar så att Du blir duktig på detta. Sådana inspelningstekniker har en stor marknad att jobba på om de lägger sig rätt i utrustnings- och kostnadsnivå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.