Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är sugen på att sampla mäktig ambient musik typ sån här musik;

men vet inte alls vart rösterna kommer ifrån! någon som har koll på vad musiken heter eller har tips på vart jag kan hitta mycket sån musik? låter ju som tempel musik, typ buddistisk musik eller något (vad vet jag, väldigt okunnig inom detta område!)

Sedan undrar jag även hur jag kan sampla enbart rösten och få bort allt i bakgrunden t.ex. percussionsen som ligger och paden i bakgrunden.

Mattise & Sadko gick nyligen ut med en preview på en house/trance låt, vissa kallar det trouse.. med just dessa influenser.

är jag inne på rätt spår eller är jag helt ute och cyklar? Vill göra något liknande som denna:

Tips? samt vart kan jag hitta schyssta samplingar av detta någonstans? Vill också veta hur dem har gjort percussionsen ibörjan, dem låter verkligen "träiga", har massa sample bibliotek, t.ex. vengeance, producer loops, loopmasters m.m. men inget av dem låter som detta (percussionsen ibörjan vid 0.15 och 0.30) Här har ni låten!

All hjälp uppskattas supermycket. älskar sån här musik! Speciellt när det är influerat och inspirerat av lite kultur 🙂 Rösten är något jag verkligen vill kunna få fram, samt percussionsen.

Tacksam för svar och hjälp!

Annons
Postat

wow! tack som fan Kokanin!!! sitter och letar percussions/loops, har kollat in zenhiser och loopmasters, har ni några tips på vad jag ska söka på för att få liknande percussions som i klippet ovan som jag visade? Amulet med Matisse & Sadko.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

E&A har sånt också. Bara kolla vidare på deras produkter

Die Hard (oregistrerad)
Postat

East West så klart. 🙂 Vanlig förkortning för dem.

Postat

rätt ballt, det verkar som att matisse & sadko har använt EXAKT dessa 2 pluggar som ni beskriver. Tack som fan! Hörde direkt trummorna i Evolution Series World Percussion hos East & West, men är det vanligt att man använder deras pluggar? känns som att få producenter inom elektronisk musik använder dem, fastän dem är groteskt feta? deras ljud är ju helt sinnessjuka, fast pluggarna är iofs rätt dyra, men lätt värt det i slutändan kanske 🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Beror på vad du menar med elektronisk musik. Så brett spektrum. Men inom film och tevemusik används dem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.