Jump to content
Annons

Koppla Preampen till Laptopen?

Recommended Posts

high90 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej har skaffat mig en laptop, satt tidigare på en stationär. Jag undrar om det går bra att koppla min preamp (StudioProjects VTB1) direkt till laptopen? Eller måste jag skaffa ett extern ljudkort, vet att det låter som en dum fråga men men...

Redigerat av high90
Annons
high90 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nej, jag har inte provat kan dock inte prova nu studio-grejerna är på ett annat ställe. Ska nog ta dit min laptop och testa att jag kom på det nu, vad dum jag är!

Redigerat av high90
high90 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kopplar en kondensator mick till preampen som ska fungera kanske jag glömde nämna. Jag var där och testade idag kabeln passade inte till laptopen jag har fyra ingångar på min laptop: in,ut och två emellan dom (som jag inte har någon aning om vad de är till för egentligen) men jag provade ifall det passade där eftersom kabeln är dubbelhövdad (left och right). Får köra på ett extern ljudkort helt enkelt. Blir väl bäst så. 🙂

Redigerat av high90
Postat

Börja med och kolla vad som kommer ut ur din pre-amp. Sen kollar du om du har de ingångarna på din laptop. Är så inte fallet får du nog köpa ett externt ljudkort med de ingångarna 🙂

Eller som Claes sÄger så kanske med hjÄlp av en adapter göra om så du kan koppla in pre-ampen i din dators "mick" ingång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.